Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@19:31:17 GMT

چند نقطه تاریک در پرونده قتل همسر دوم نجفی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۸۹۰

چند نقطه تاریک در پرونده قتل همسر دوم نجفی

سایه ابهامات بر سر دادگاه رسیدگی به پرونده قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران سنگینی می‌کند. دیروز در دومین جلسه دادگاه، نجفی بار دیگر با تشریح جزییات تایید کرد که مرتکب قتل شده اما در عین حال تاکید کرد عمل او عمدی نبوده است و برای اثبات ادعای خود به چهار گلوله‌ای اشاره کرد که در شرایط غیرعادی شلیک کرده و به در و دیوار خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش صدای ایران از اعتماد، در حالی که انتظار می‌رفت وکیل نجفی هم همین خط غیرعمدی بودن قتل را دنبال کند او پا را فراتر گذاشت و نکاتی را مطرح کرد که ممکن است منجر به انجام تحقیقات تکمیلی در این پرونده شود. پرونده قتل میترا استاد از روز نخست تاکنون حاشیه‌های زیادی داشته است. حاشیه‌هایی که بخش زیادی از آنها به دلیل چیرگی فضای سیاست زده بر فضای حقوقی کشور به وجود آمد. چنان که برخی از حقوقدانان از ابتدا هشدار دادند که نباید رسیدگی به پرونده تحت تاثیر فضای سیاست زده و تسویه حساب‌های جناحی قرار گیرد. حالا با طرح ادعاهای حمیدرضا گودرزی وکیل محمد علی نجفی و انتشار جزییات تازه ممکن است دوباره این بحث قوت گیرد که روند تشکیل پرونده و تحقیقات مقدماتی سیر مناسبی را طی نکرده است. هر چند قاضی کشکولی اعلام کرده در جلسه آینده کارشناسان اسلحه برای بررسی برخی از ادعاها به دادگاه می‌آیند اما محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران وکیل نجفی را به موج‌سواری متهم کرده است. به گزارش فارس شهریاری گفته است: «نجفی اتهامات وارده را قبول دارد و می‌گوید قتل با یک سلاح بوده ولی وکیل او القائات دیگری را می‌گوید و سوار بر موج‌هایی می‌شود که برخی افراد در فضای مجازی راه انداخته‌اند مبنی بر اینکه نکند فرد دیگری هم باشد. نجفی با صداقت آمده و اعتراف کرده است.»

شهریاری در خصوص مفاد نامه نگاشته شده از سوی نجفی به سازمان بازرسی کل هم گفت: این موضوع اصلا ربطی به پرونده ندارد. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال وجود دو ضارب وجود دارد؟ گفت: خود آقای نجفی می‌گوید نبوده است. سرپرست دادسرای جرایم جنایی در پاسخ به این سوال که آیا ۹ گلوله شلیک شده گفت: این موضوع صحت ندارد وکیل متهم سعی بر القای برخی مطالب دارد. کارشناس ارشد اسلحه گفته سه گلوله شلیک شده است که به دیوار و سقف خورده است و کمانه شده است اما وکیل برعکس می‌گوید که یک‌گلوله به کمد خورده و یکی هم به دست مقتول خورده که می‌شود پنج گلوله. اگر بخواهیم مکان‌ها را بررسی کنیم باید کمانه‌ها را ضرب در دو کنیم و ضربه به دست‌ها هم حساب شود که می‌شود ۹ که این درست نیست. حمید رضا گودرزی وکیل نجفی هم در واکنش به این انتقادها گفته است: «اینکه تیرها کمانه شده و برخی مسائل دیگر را باید کارشناسان بررسی کنند چون جنبه علمی محض دارد. این پرونده اهمیت تحقیقات جنایی دارد، البته درست است که از نظر موضوعیت اجتماعی و سطح انتشار در جامعه مورد توجه عموم است.» او تاکید کرده است: «از دادگاه تقاضایی داشتیم مبنی بر اینکه نقایص مورد اشاره ما در پرونده رفع شود. ممکن است بخشی از ادله هم از جهت کارشناسی نظر معارض اعلام شود.» «اعتماد» در ادامه به برخی از ابهامات این پرونده به‌طور خلاصه اشاره می‌کند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نجفی قتل میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فانوسی در شب‌های تاریک؛ یوونتوس به فینال کوپا ایتالیا صعود کرد

بانوی پیر، یک پای فینال کوپا ایتالیا در فصل ۲۰۲۳/۲۴

طرفداری | در دیداری حساس از دور برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا فصل ۲۰۲۳/۲۴، یوونتوس با نتیجه ۱-۲ برابر لاتزیو شکست خود اما برتری ۳-۲ در مجموع دو بازی رفت و برگشت، جواز حضور در فینال جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا) را کسب کرد.

لاتزیو ۲-1 یوونتوس؛ رستگاری تلخ

رقیب بانوی پیر در بازی نهایی، یکی از دو تیم فیورنتینا یا آتالانتا بود. جدال رفت دو تیم با یک گل به سود بنفش‌پوشان فلورانس خاتمه یافت. فیورنتینا و آتالانتا فرداشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ در برگامو به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

گفتنی است یوونتوس با ۱۴ قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ کوپا ایتالیا به حساب می‌آید و این فرصت را دارد تا پانزدهمین جام این تورنمنت را نیز به ویترین افتخارات خود اضافه کند. یوونتوس در حالی جواز حضور در فینال جام حذفی را کسب کرده که اوضاع چندان جالبی در مسابقات لیگ ندارد و در رتبه سوم جای گرفته‌است. شاگردان الگری با وجود غیبت در تورنمنت‌های اروپایی، نتوانستند در سری آ پا به پای اینتر جلو بروند و قافیه را به این تیم باختند. کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و البته، قهرمانی احتمالی در جام حذفی، می‌تواند برآیند عملکرد یوونتوس در فصل جاری را مثبت کند.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • فانوسی در شب‌های تاریک؛ یوونتوس به فینال کوپا ایتالیا صعود کرد
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!
  • این سریال‌های کره‌ای مثل تراپی هستند