Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@00:01:48 GMT

آتش‌سوزی ۱۰ هکتار از اراضی ملی جاده تهم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۹۲۱

آتش‌سوزی ۱۰ هکتار از اراضی ملی جاده تهم

به گزارش خبرگز اری مهر و به نقل از اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، عباس لطفی از آتش‌سوزی بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی خبر داد و گفت: این حادثه در منطقه طاهرآباد جاده تهم رخ داده است.

وی افزود: اهالی با سامانه ۱۵۰۴، آتش‌سوزی در این منطقه را گزارش دادند که مأموران یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان بلافاصله در صحنه حاضر شدند و پس از ۲ ساعت تلاش بی‌وقفه موفق به اطفای حریق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، علت این حادثه را بی‌احتیاطی گردشگری که مشغول چاق کردن قلیان بود اعلام کرد و افزود: زغال روشن پس از افتادن در اراضی ملی شعله‌ور شده و موجب سوختن حدود ۱۰ هکتار از این اراضی شد.

لطفی ادامه داد: خوشبختانه پس از تلاش مأموران یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان یک نفر در این خصوص دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 4669819

منبع: مهر

کلیدواژه: مراتع آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت:یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش‌بُر تا پایان اردیبهشت امسال در روستای گردشگری بیشه خرم آباد و حوالی آن برای جلوگیری از آتش‌سوزی های احتمالی در روزهای گرم ایجاد می‌شود. 

لطفعلی بیرانوند افزود:همچنین طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است،احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و درختکاری‌ها ومناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان ،اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند، افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده جنگل‌ها و مراتع در توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد از شهروندان و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده ی هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان