Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@08:14:09 GMT

تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۹۷۳

تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در نشست تخصصی تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس استان کرمان گفت: باید یک پروپوزال مشخص برای هر یک از دستگاه‌ها برای تدوین نقش هر یک از دستگاه‌ها به منظور ثبت در تاریخ نامه دفاع مقدس تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر استفاده از فرصت موجود برای جمع آوری و تدوین نقش سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: هر چه بگذرد این ارزش‌ها به فراموشی سپرده شده و و افراد صاحب نظر شاغل در ادارات که می‌توان خاطرات آن‌ها را ثبت کرد بازنشست می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بر بررسی آثاری که طی سال‌های گذشته از سوی دستگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس تدوین شده تاکید کرد و ادامه داد: علاوه بر نقش نیرو‌های رزمنده و لجستیک، نیرو‌های فرهنگی نیز در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشته اند ودر حقیقت کار بزرگی در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

بصیری افزود: یک موسسه باید محوریت کار تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس را بر عهده گیرد و سایر سازمان‌ها در این زمینه‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا در نهایت کتاب تدوین شده جامع، با فصل بندی مناسب و شامل اقدامات تمامی بخش‌ها باشد.

وی اظهارداشت: در استانداری کرمان نیز آماده ایجاد ساز و کار‌های لازم برای پیگیری تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۶ پروژه تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس استان کرمان آغاز شده است، گفت: در سال ۸۷ برای شروع رسمی این کار حدود ۴۰ نفر از فرماندهان جنگ به منطقه عملیاتی اهواز اعزام شدند و رسما در حوزه نظامیو عملیاتی کار آغاز شد.

محمدمهدی ابوالحسنی با اشاره به اینکه ۱۲۸ پروژه باید اجرایی شود تا کار تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس به صورت کامل انجام شود، اظهارداشت: تاریخ نامه دفاع مقدس دارای ۸ فصل است که در قالب آن به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش یگان‌های ناظمی و انتظامی، نقش ادارات، ارگان‌ها و ستادها، نقش اقشار، رویکرد فرهنگی دفاع مقدس و حفظ آثار در جنگ پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون نقش هلال احمر، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و پست در دوران دفاع مقدس تدوین شده است و این در حالی است که تمامی ادارات استان در دوران دفاع مقدس نقش به سزائی ایفا کرده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد: مدلسازی لازم برای تدوین نقش تمامی ادارات و سازمان‌ها در دوران دفاع مقدس انجام شده است و در حال حاضر آخرین فرصت‌های لازم برای تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس وجود دارد.

انتهای پیام/ی

قابلیت تعریف پروژه تدوین تاریخ نامه دفاع مقدس در قرارگاه فرهنگی استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار