Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@02:06:08 GMT

شیادی بزرگ در سینمای ایران در سایه عدم شفافیت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۰۷۲

مجموعه تحقیقات «تابناک» پیرامون حضور نمایندگان سینمای ایران در رویدادهای بین‌المللی حکایت از آن دارد که برخی عامل و دلال‌های پخش و نمایش فیلم در فضای بین‌المللی در سایه عدم شفافیت و همچنین اطلاعات محدودی که در این زمینه در دسترس عموم اهالی سینما است، دست به اقداماتی زده‌اند که بی‌شباهت به کلاهبرداری نیست و با توجه به عدم شفافیت بستر لازم برای تداوم چنین اتفاقاتی همچنان مساعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ فقدان ساختارهای منسجم نظیر کمپانی‌های تولید و توزیع بین‌المللی قدرتمند در سینمای ایران و همچنین عدم ارتباط مناسب اغلب سینماگران کشورمان با همکاران‌شان در دیگر کشورها که بخشی از آن به عدم برخورداری از دانش ارتباطی و بخشی دیگر به واسطه عدم شناخت و بهره برداری مناسب از فرصت‌ها برای ایجاد چنین ارتباطاتی باعث شده تا برخی اشخاص تحت پوشش پخش کننده اما در عمل به عنوان دلال پخش و نمایش فیلم‌های ایران در فضای بین‌المللی این نقش را ایفا کنند و حدفاصلِ سینماگران ایرانی با سینماگران و رویدادهای سینمایی بین‌المللی شوند.

همانگونه که از تعبیر «دلال» مشخص است، تلاش می‌کند با برجسته‌تر کردن ضعف‌های یک کالا، آن را با پایین‌ترین قیمت و حیله‌های متعدد با صاحب کالا معامله کند و در عوض به فروشنده با بالاترین قیمت ممکن بفروشد. دلال در این مسیر کوشش می‌کند نقص‌هایی که یک شرکت معتبر آن را نمی‌پوشاند، پوشش دهد و در عین حال با تکیه بر تبلیغات سیاه، رقبا را ضعیف جلوه دهد. قاعدتاً این شیوه‌ها از سلامت اقتصادی و همچنین رویکرد حرفه‌ای برخوردار نیست اما با توجه به آنکه فضای اقتصادی در عرصه سینما حتی در حوزه بین‌الملل نیز آنچنان که باید شفاف نیست، بستر لازم برای چنین تحرکاتی فراهم است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینما شفافیت اطلاعات فساد رانت قطعنامه ۵۹۸ صندوق توسعه ملی مسعود رجوی میدان حسن آباد شورایاری ها علیرضا دبیر آیت الله حقانی حذف یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد

تین نیوز

جلسات آمادگی جهت برگزاری بزرگترین مانور طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد با حضور معاونین و واحدهای دخیل در برگزاری مانور طرح اضطراری در حال برگزاری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، جلسات آمادگی برای برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در مهرآباد با حضور معاونین و واحدهای دخیل در برگزاری این مانور طرح اضطراری در حال برگزاری است.

اجرای این مانور که طبق اسناد بین المللی برای هماهنگی بیشتر بین عوامل دخیل در عملیات نجات یک سانحه، حادثه یا مواردی از این دست است، برای تمام فرودگاه ها از جمله مهرآباد الزامی است و دست اندرکاران فرودگاه بین المللی مهرآباد با هماهنگی دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای اجرای مانوری بی نقص و تمرینی همه جانبه بین تمام نیروهای دخیل در این مهم در تلاش است.

تا کنون ۴ جلسه مقدماتی مانور برگزار شده و گام به گام با حرکت به سمت تکمیل سناریو مانور دیگر، عوامل دخیل به گروه برگزار کننده افزوده خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • درخت بی سایه مستندی برای فرزندان مهاجرین افغانستانی
  • روایتی از فرزندان مهاجران افغانستانی در «درخت بی‌سایه»
  • بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده/دلال‌ها خطرناک هستند
  • فروش بالای فیلم‌های سینمایی دستاورد سینماگران یا دولتمردان؟