Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ گفت: بر اثر آتش سوزی شب گذشته، سقف گنبد میراثی واقع در ضلع شمال غربی میدان از بین رفت. تاریخ انتشار: 15:50 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۳۳۷

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، کوروش خرد با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در میدان حسن آباد و خسارات وارده اظهار کرد: ضلع شمال غربی میدان که یک بخش از ۴ بخش دور میدان است و نمای تاریخی دارد، دارای ٢ گنبد در دو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اثر آتش سوزی شب گذشته سقف یکی از گنبد‌ها که در ضلع شرقی این بخش قرار دارد، از بین رفت و تا حدود ٩٠ درصد طبقه فوقانی که شیروانی بود، آسیب دید. با این وجود جداره گنبد آسیب جدید ندید و رخ خیابان چندان تغییر نکرده است.

خرد گفت: سقفی که ریخته از پشت به یک گاراژ متصل بود که انباری بوده و ابزار و یراق آلات در آن قرار داشت. طبقه فوقانی نیز در اختیار بانک‌های شهر و تجارت قرار داشت و بخشی از اسناد بانک در آن مکان نگهداری می‌شد. وجود کاغذ و چوبی بودن سقف موجب شد تا آتش سریع شعله ور شود و سرایت کند.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارت برآورد نشده است، عنوان کرد: قرار است در ابتدا بانک اسناد خود را از محوطه خارج کند و پس از آن برآورد دقیق از میزان خسارت صورت بگیرد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری منطقه ١١ در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ترمیم و جبران خسارات در نظر گرفته شده، تصریح کرد: قطعاً از آنجا که نما و سقف حالت میراثی داشت، شهرداری و میراث تلاش می‌کنند تا شرایط لازم را برای ترمیم بنا فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن آباد میزان خسارت بافت تاریخی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، انارکی محمدی اظهار داشت: در سال گذشته منطقه ۱۲ با توجه به داشتن ۳۰۰ اثر معماری و تاریخی، محلات قدیمی، مفاخر، ۱۰۰ در صد حصار صفوی و ۷۲ درصد حصار ناصری پذیرای نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی بود و امسال با توجه به برنامه ریزی‌های ستادگردشگری در طراحی ۸ مسیر پیاده راه پیش بینی می‌شود قریب به یک‌میلیون گردشگر تا پایان نوروز از جاذبه‌های منطقه ۱۲ در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری دیدن کنند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به احیا خانه کاشف السلطنه از یک عمارت فرسوده به یک بنای تاریخی در اسفندماه سال گذشته، گفت: در سال جدید در راستای توسعه سرانه‌های مورد نیاز شهروندان، با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر احیا بنا‌های فرسوده و بافت تاریخی و مشارکت انجمن احیاگران بافت تاریخی و میراثی که به صورت خودجوش در منطقه ۱۲ شکل گرفته شهروندان شاهد احیا و رونق خانه‌های تاریخی در منطقه ۱۲ خواهند بود.
انارکی محمدی در پایان افزود: خانه‌های تاریخی و محلات قدیمی نقاط قوتی است که نشانه‌های تمدن پویا و اصیل شهر تهران را نشان می‌دهد ولی به دلیل بی توجهی به نقاط بی دفاع شهری تبدیل شده است از این رو ضمن دعوت از شهروندان و گردشگران جهت بازدید از جاذبه‌های تاریخی قلب تهران خواستار همراهی و مشارکت علاقمندان در احیا بافت فرسوده و خانه‌های تاریخی این منطقه هستیم.

دیگر خبرها

  • بررسی میزان خسارت‌های سیل ۶ فروردین ماه
  • گنبد سرخ مراغه، شاهکار آجر کاری جهان
  • هیرکان دالانی برای گذر در رمز و راز‌های تاریخ/ گلستان فقط جنگل و دریا نیست
  • نقش برجسته‌های سولک میراثی تاریخی از دوره اشکانی + فیلم
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • بافت تاریخی پیرامون مسجد جامع اصفهان احیا شود