Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@04:22:22 GMT

اصفهان از دید فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۲۱۲

اصفهان از دید فرهنگیان

فرهنگیان در جلسه مردمی برنامه جامع شهر مشکلات زیست محیطی، آموزش‌های همگانی و توجه به نظام آموزشی، جلوگیری از فرار سرمایه‌ و فراهم آوردن شرایطی برای جذب سرمایه‌گذار به شهر اصفهان را از جمله مهم‌ترین اولویت‎های شهر اصفهان عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، امروز پنجشنبه – ۲۷ تیرماه ۹۸ برنامه "یک شهر گفت‌وگو" به دنبال تدوین برنامه جامع شهر اصفهان برگزار شد، در این برنامه از فرهنگیان، اصحاب رسانه و هنرمندان دعوت شده بود تا در جلساتی جداگانه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه شهر اصفهان، دغدغه‌ها و اولویت‌بندی‌های شهر مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه فرهنگیان مشکلات و دغدغه‌های موجود شهر را از زاویه دید شهروندی و بر مبنای شغل و جایگاه آموزشی خود مطرح کردند تا این نظرات در قالب گزارشی برای تحلیل و بررسی در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. شیوا شریفی، تسهیلگر و زهرا کازرونی کمک تسهیل‌گر به همراه فرهنگیان با تجربه در چهار ساعت به بحث و تبادل نظر درباره شهر اصفهان پرداختند.

عباسی یکی از فرهنگیانی که در این جلسه حضور داشت، معتقد است: "شهر اصفهان مانند فردی مودب، اجتماعی، خوب، استوار و مقاوم است و با وجود اینکه پتانسیل‌های فراوانی دارد اما مورد سوء استفاده قرار گرفته است و نیاز به مراقبت و محافظت دارد. هرکس بر اساس جایگاهش بهره‌های فردی خود را از این شهر می‌برد، به نظرم اصفهان باید دوباره جایگاه واقعی خود را به دست آورد."

مریم مجبوری، یکی دیگر از فرهنگیان حاضر در جلسه می‌گوید: "شهر اصفهان مثل یک آدم بزرگ با سری کوچک است که  غدد بدخیمی دارد، مثل آدمی که رفتارش مورد انتظار و پیش‌بینی شده نیست به عبارت دیگر این فرد دچار دوگانگی ارزشی شده است."

وی از خودبزرگ بینی این فرد و آسیبی که این خود بزرگ بینی می‌تواند به او بزند می‌گوید: "مغز این فرد سالم است، اما غده‌های سرطانی مختلفی سراسر بدن او را فرا گرفته و سلامتش را تهدید می‌کند، مهاجرت، فقر، بیکاری، آلودگی و... از جمله این غده‌های سرطانی است. اصفهان مانند فردی است که به او ظلم شده درحالی که این فرد پرتلاش است و آینده‌نگری خوبی دارد."

دغدغه‌های شهر اصفهان از دیدگاه شما چیست؟

در مرحله دوم این جلسه هرکدام از حضار به بیان دغدغه‌های خود در زمینه شهر اصفهان پرداختند.

"کمبود آموزش‌های همگانی از جمله دغدغه‌های شهر اصفهان است زیرا جامعه امروز نیاز مبرم به آموزش، شناخت و فراگیری مهارت‌ها دارد" این نظر عبد الهی یکی از فرهنگیان فعال ناحیه چهار شهر اصفهان است.

وی همچنین از تجربه خود در تاسیس مراکز یادگیری در محله ها برای شهروندان کم‌سواد و تازه آموزش یافته می‌گوید: چنانچه این مراکز در نقاط مختلف شهر و در بین اقشار مختلف جامعه برگزار شود، نتایج خوبی دارد، اما برگزاری این آموزش‌های همگانی نباید تنها به آموزش و پرورش سپرده شود و سایر ارگان‌ها نیز باید در برگزاری دوره‌های آموزشی همکار داشته باشند.

یکی دیگر از فرهنگیان عنوان می‌کند: امنیت شهری و کمبود برنامه‌های تفریحی از جمله دغدغه‌های امروز شهر اصفهان است، آموزش ناقص و نبود هماهنگی و یکپارچگی میان نظام آموزشی و سایر نهادهای اجتماعی نیز از دیگر مشکلات شهر است.

منصوری معتقد است: "مدیریت‌های کوتاه مدت و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت در شهر اصفهان مشکل جدی برای توسعه شهر است."

مشکلات زیست محیطی، بیکاری، نبود توجه کافی به آموزش به عنوان زیربنای توسعه، از دست دادن چهره محبوب و کاریزماتیک شهر اصفهان در کشور و افسردگی،  نبود شادی در شهر اصفهان و رسیدگی نکردن به وضعیت هنرمندان، کم‌آبی زاینده رود و ترافیک و کمبود زیرساخت‌های شهری از جمله دغدغه‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

در بخش سوم از این جلسه حضار در قالب دو گروه به بحث و تبادل نظر در زمینه مهم‌ترین مشکلات شهر اصفهان پرداختند، هر گروه دو معضل را عنوان و مصادیقی را در مورد این مشکلات بیان کرد.

از نظر فرهنگیان حاضر در این جلسه مشکلات زیست محیطی، آموزش‌های همگانی و توجه به نظام آموزشی، جلوگیری از فرار سرمایه‌ و فراهم آوردن شرایطی برای جذب سرمایه‌گذار به شهر اصفهان از جمله مهم‌ترین اولویت‎های شهر اصفهان است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا اولویت کاری جلسات آموزشی سرمایه گذاری شهر شهر اصفهان طرح جامع شهری فرهنگیان گردشگری محيط زيست مشکلات شهري مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند

رضا مراد صحرایی امروز در  شصت و یکمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، افزود: باید تعامل و تعارف به معنای شناخت میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه تربیت کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی  با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر  این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با بیان اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود ادامه داد: همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وزیر آموزش وپرورش به طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی اشاره کرد که ظرف یک ماه ارائه می شود و گفت: برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود،  این کار اجرا می‌شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی درحال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان این‌گونه تربیت شوند.

وی با بیان اینکه طرح اتقان ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه بندی معلمان مرتبط کنید گفت: معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند،  فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی با بیان اینکه برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم باید اندیشید گفت: همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود 450 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مؤسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • بازدید سرزده استاندار از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا