Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ گفت: بر اثر آتش سوزی شب گذشته، سقف گنبد میراثی واقع در ضلع شمال غربی میدان از بین رفت. تاریخ انتشار: 15:50 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۳۳۷

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، کوروش خرد با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در میدان حسن آباد و خسارات وارده اظهار کرد: ضلع شمال غربی میدان که یک بخش از ۴ بخش دور میدان است و نمای تاریخی دارد، دارای ٢ گنبد در دو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اثر آتش سوزی شب گذشته سقف یکی از گنبد‌ها که در ضلع شرقی این بخش قرار دارد، از بین رفت و تا حدود ٩٠ درصد طبقه فوقانی که شیروانی بود، آسیب دید. با این وجود جداره گنبد آسیب جدید ندید و رخ خیابان چندان تغییر نکرده است.

خرد گفت: سقفی که ریخته از پشت به یک گاراژ متصل بود که انباری بوده و ابزار و یراق آلات در آن قرار داشت. طبقه فوقانی نیز در اختیار بانک‌های شهر و تجارت قرار داشت و بخشی از اسناد بانک در آن مکان نگهداری می‌شد. وجود کاغذ و چوبی بودن سقف موجب شد تا آتش سریع شعله ور شود و سرایت کند.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارت برآورد نشده است، عنوان کرد: قرار است در ابتدا بانک اسناد خود را از محوطه خارج کند و پس از آن برآورد دقیق از میزان خسارت صورت بگیرد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری منطقه ١١ در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ترمیم و جبران خسارات در نظر گرفته شده، تصریح کرد: قطعاً از آنجا که نما و سقف حالت میراثی داشت، شهرداری و میراث تلاش می‌کنند تا شرایط لازم را برای ترمیم بنا فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن آباد میزان خسارت بافت تاریخی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در پی پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی ابراز کرد؛ حیف که برخی کشورهای عربی- اسلامی جرات استفاده از فرصت تاریخی که ایران ایجاد کرده را برای جبران شکست‌های تحفیرآمیزشان ندارند.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در باکو در شبکه ایکس نوشت: « اگر در جنگ‌های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ میان اعراب و رژیم اسرائیل، "جمهوری اسلامی ایران" داشتیم، اکنون فلسطین و قبله اول مسلمین در آغوش مسلمانان بود. حیف که برخی کشورهای عربی- اسلامی جرات استفاده از فرصت تاریخی که ایران ایجاد کرده را برای جبران شکست‌های تحقیرآمیزشان ندارند. 

شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در شهرک صنعتی محمود آباد/اطفا ادامه دارد
  • اسماعیل کوثری: مستندات میزان خسارت وارده به اسرائیل منتشر می‌شود
  • انتشار مستندات حمله و میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • تصاویر ماهواره از پایگاه نواتیم اسرائیل پس از حمله دیشب | میزان خسارات را ببینید
  • افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد
  • رابطه مردم با حفاظت آثار تاریخی قطع شده است
  • مرمت ۵۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی ساماندهی و مرمت شد