Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@20:18:01 GMT

واکنش انگلیس به توقیف نفتکش خارجی توسط ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۳۲۸

واکنش انگلیس به توقیف نفتکش خارجی توسط ایران

وزارت خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد در تلاش است تا اطلاعات بیشتری درباره نفتکشی که در نزدیکی سواحل ایران توقیف شده، به دست آورد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه لندن که پس از اعلام خبر توقیف یک نفتکش توسط ایران منتشر شده، آمده است: «پیرو انتشار گزارش‌هایی درباره توقیف یک نفتکش در خلیج [فارس]، در تلاش هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این بیانیه می‌افزاید: «همچنان به مسئولان ایرانی توصیه می‌کنیم که از میزان تنش در منطقه بکاهند.»

واکنش لندن، به بیانیه‌ای است که ساعتی پیش از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با توقیف یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق منتشر شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «طی عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان‌یافته، در روز یکشنبه مورخ ۲۳ / ۴ / ۹۸ گشت‌های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی‌های خارجی در اقدامی غافلگیرکننده، این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضائی، در جنوب جزیره لارک توقیف کردند.»

دولت انگلیس هفته گذشته با یورش به یک کشتی حامل نفت ایران در نزدیکی تنگه جبل طارق، این کشتی را توقیف کرد. لندن مدعی است که این اقدام را با هدف ممانعت از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام داده است. این در حالی است که این تحریم‌ها صرفا برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم‌الاجراست و ثانیا مقصد این کشتی اساسا سوریه نبوده است.

پس از توقیف کشتی حامل نفت ایران، مقام‌های انگلیسی از احتمال اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دادند. جمهوری اسلامی ایران، اقدام لندن را «راهزنی دریایی» توصیف کرده است.

310311

کد خبر 1281041

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و انگلیس نفتکش باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا لیگ برتر هجدهم بازار طلا و ارز استان لرستان تیم ملی فوتبال ایران شورای نگهبان انگلیس محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

مظفر رضایی در حاشیه بازدید سرزده از مسیر راه‌های خلخال به اسالم و پونل و صدور دستور توقف کامیون‌های حامل بار غیر مجاز به مقصد استان گیلان افزود: روزانه ده‌ها دستگاه کامیون حامل شن و ماسه بدون هرگونه نظارت پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مسیر راه‌های خلخال به سمت گیلان تردد می‌کنند.

او افزود: حمل بار شن و ماسه اضافه بر تناژ تعیین شده در قانون توسط روزانه حداقل ۶۰۰ دستگاه کامیون از طریق راه‌های خلخال به اسالم و پونل موجب تخریب آسفالت و همچنین زیرسازی راه‌های مشترک این شهرستان با استان گیلان شده که هزینه سنگینی بر بیت المال وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: در حالی که دولت همه ساله اعتبارات کلانی را برای بهسازی و آسفالت مسیر‌های خلخال به آسالم و خلخال به پونل در هر دو حوزه استحفاظی گیلان و اردبیل هزینه می‌کند، فقدان نظارت توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین عدم حضور پلیس در راه‌های خلخال به استان گیلان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه در این مسیر‌ها شده است.

رضایی اضافه کرد: رانندگان خاطی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه علاوه بر حمل بار اضافی و تخریب راه به علت حمل بار بیش از حد مجاز و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جان رانندگان و سرنشینان خودرو‌های عبوری از راه‌های مشترک خلخال و گیلان را تهدید می‌کنند.

او اضافه کرد: در حالی که اعتبار زیادی برای راه اندازی باسکول دولتی در مسیر خلخال به اسالم، هزینه شده است، به علت عدم وجود مامورین پلیس راه، عملاً باسکول خلخال از مدت‌ها پیش تعطیل شده و کامیون‌های حامل بار اضافی و رانندگان فاقد مدارک رانندگی در این مسیر‌ها تاخت و تاز می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اضافه کرد: با وجود نصب تابلو‌های هشدار دهنده ممنوعیت ورود کامیون به محور ارتباطی خلخال به پونل در ابتدای محور خلخال به آسالم، هیچ کدام از رانندگان کامیون‌ها به این تابلو‌ها توجهی نداشته و از این راه به عنوان راه فرار از باسکول و توجه به قانون استفاده می‌کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان