Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، محیط زیست را مهمترین مسئله استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران دانست و یادآور شد: امروز آلودگی محیط زیست طبیعت شکننده گیلان را تهدید می کند.

به گزارش ایسنا، کیوان محمدی در چهل و هشتمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «پیش نیازهای توسعه استان گیلان» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه سلسه نشست های توسعه این سازمان در راستای ایجاد یک تلقی و برداشت واحد از مفهوم توسعه برای مدیران و کارشناسان سازمان ها و ادارات استان برگزار می شود، اظهار کرد: عمده ترین محورهای این نشست ها مرتبط با برنامه ششم توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور شخصیت های علمی و فرهنگی برجسته کشور در نشست های تخصصی توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، افزود: اقتصاد و محیط زیست رویکرد اصلی نشست های توسعه ای ماست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان محیط زیست را مهمترین مسئله استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران دانست و یادآور شد: امروز آلودگی محیط زیست طبیعت شکننده گیلان را تهدید می کند.

محمدی توسعه جامعه را نیازمند انسان توسعه یافته دانست و تصریح کرد: تا انسان توسعه یافته به معنی انسان اخلاق مدار و برخوردار از وجدان اجتماعی نداشته باشیم توسعه اتفاق نخواهد افتاد. در واقع تا انسان متدین و خداباور به وجود نیاید و شکوفا نشود، ایرن اسلامی به توسعه نمی رسد.

وی ارجحیت دادن به منافع شخصی و حزبی بر منافع ملی را موجب به تعویق افتادن توسعه دانست و خاطرنشان کرد: وجدان اجتماعی بالا در اروپای بعد از رنسانس موجب شده مسیر توسعه را به سرعت طی کنند بنابراین اخلاق مداری یک اصل در توسعه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خداوند همه مواهب طبیعی و جغرافیایی را به کشور ما عطا فرموده است، یادآور شد: مردم ایران نیز بهترین سرمایه اجتماعی محسوب می شوند، زیرا دشمنان انقلاب چهل سال است که ما را تحریم می کنند و این مردم چهل سال است که سختی ها را تحمل می کنند و همچنان استوار هستند لذا باید گام های موثرتر و جدی تر در مسیر توسعه برداریم.

محمدصادق حسنی، نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز، زباله و پسماند را معضل اصلی استان گیلان دانست و اظهار کرد: تا مسئله زباله را حل نکنیم، گام درستی در مسیر توسعه برداشته نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حل معضل زباله از توان گیلان و رشت خارج است، خاطرنشان کرد: تولید این حجم از زباله تنها به مردم گیلان بر نمی گردد، بلکه ورود گردشگران به منطقه ما تاثیر مستقیمی بر تولید زباله دارد لذا باید از طریق اعتبارات ملی به این معضل رسیدگی شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایش واحدهای صنعتی و خدماتی استان، اظهار داشت: طبق قانون پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیستی، جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی شده و رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم، برای تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی نیز برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، در این راستا سال گذشته 3 هزار و 170 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به صورت مستمر مورد پایش و خود اظهاری قرار گرفته‌اند و 708 فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌ زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضایی معرفی شدند، در ایام نوروز پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی تشدید خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران و دارا بودن رتبه چهارم صنعت کشور، دارای 37 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و باید همه واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت