Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@19:45:49 GMT

واکنش آمریکا به توقیف کشتی در خلیج‌فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۳۶۵

واکنش آمریکا به توقیف کشتی در خلیج‌فارس

به گزارش جهان نيوز، با گذشت تنها دقایقی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق، این مسئله به تیتر نخست رسانه‌های مهم جهان تبدیل شده است.

شبکه «ان‌بی‌سی» یکی از این رسانه‌هاست که ضمن پوشش این خبر، با مقام‌های نظامی آمریکا نیز تماس گرفته و واکنش واشنگتن را در این ارتباط جویا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرده که از گزارش‌های منتشر شده در رابطه با توقیف یک کشتی در خلیج فارس مطلع است. این ناوگان البته از اظهار نظر بیشتر در این رابطه خودداری کرده است.

پیش از این هم انگلیس به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده بود که در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با نفتکش توقیف‌شده، به دست آورد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز اعلام کرد روز یکشنبه یک کشتی خارجی که در حال قاچاق سوخت از ایران بوده، در جنوب جزیره لارک توقیف شده است. 

در هفته‌های اخیر اقدامات آمریکا از جمله اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه و از سوی دیگر توقیف یک کشتی حامل نفت ایران توسط ارتش انگلیس، تنش‌ها در خلیج فارس را افزایش داده است. مقام‌های غربی ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است ایران اقدام لندن را تلافی کند.
  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • (عکس) استوری متفاوت دیوید تیلور در واکنش به حذف از المپیک
  • واکنش سرمربی تیم‌ملی کشتی به حذف تیلور
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم