Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، با اشاره به اینکه استان لرستان بالاترین نرخ مهاجرت در کشور را دارد، گفت: متاسفانه از ظرفیت ها و پتانسیل های استان تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

«علی هادی چگنی»، امروز(27 تیر) در جلسه شورای برنامه ریزی استان، افزود: استان لرستان دارای استعدادها و توانمندهای بیشمار خدادادی است که متاسفانه تاکنون از این استعدادها به خوبی استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان، با اشاره به شاخص بیکاری و مهاجرت در استان لرستان، اظهار داشت: متاسفانه زیرساخت های لازم برای تحقق رشد و توسعه استان لرستان ایجاد نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه  لرستان در بحث مهاجرت رتبه نخست کشور را دارد، افزود: سالانه 12 هزار نفراز استان لرستان مهاجرت می کنند.

 

چگنی، با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت های استان، افزود: با جذب فرصت های سرمایه گذاری و برنامه محوری باید در راستای ایجاد زیرساخت ها در استان و تقویت شاخص های مناسب رشد و توسعه در استان اقدام شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، بیان کرد:  در استان هم باید با اندیشیدن تمهیدات لازم بستر حضور فرصت های سرمایه گذاری در استان تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق رشد و توسعه استان و تقویت فرصت های سرمایه گذاری بسیاری از موانع در سطح استان برطرف شده است، خاطرنشان کرد: اما مشکلات اساسی وجود دارد که از عهده استان خارج است و نیاز به حمایت خاص مسئولان دارد.

 

چگنی، با تاکید بر ضرورت مشارکت مسئولان برای رفع موانع توسعه استان لرستان، افزود: تحقق توسعه در استان لرستان خواسته جدی مردم استان است که انتظار می رود این مطالبه مورد توجه جدی دولتمردان قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه اگر زیرساخت ها در استان ایجاد شود، می توانیم سرمایه گذاران را جذب کنبم، بیان کرد: در جهت رفع محرومیت از چهره استان لرستان انتظار می رود هلدینگ های سرمایه گذاری در استان لرستان مشغول به فعالیت شوند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، با برشمردن برخی توانمندی های استان لرستان، افزود: آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز از مهم ترین سرمایه های استان لرستان است.

 

چگنی،  با اشاره به اینکه استان لرستان: در مجموع و مساحت 1.7 مساحت کشور را دارد و 2.2 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است، گفت: استان لرستان در بحث تولید حبوبات و انجیر و همچنین آبزیان در بین استان‌های غیرساحلی رتبه اول کشور را دارد.

 

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بالایی دارد،معادن سنگ در لرستان از ظرفیت خوبی برخوردار هستند.

 

چگنی، با برشمردن شاخص های گردشگری در استان، افزود: استان لرستان با دارا بودن پنج هزار اثر طبیعی و تاریخی در حوزه گردشگری و طبیعت گردی در ظرفیت بالایی دارد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: حدود 735 کیلومتر خطوط لوله از لرستان عبور می‌کند اما دریغ از یک پالایشگاه که بتوان از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کرد.

 

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع شیراز سازمان بهزیستی اردبیل روزنامه شورای نگهبان خراسان جنوبي جشن های دهه کرامت گردشگری اشتغال سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در آئین معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه ما جامعه اسلامی و انقلابی هستیم و باید شناخت کافی بر مبنای نظری خود داشته باشیم، اظهار داشت: هدف اصلی ما دستیابی به جامعه متعالی، امت و تمدن اسلامی و در نهایت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است.

وی بر لزوم ایجاد رفاه اجتماعی و فردی در شأن جامعه مرفه اسلامی شیعی تأکید کرد و افزود: باید در مسیر عقلی، نظری، علمی، معیشتی و معادی که همان اولوا الالباب است، حرکت کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم، تصریح کرد: باتوجه‌به برنامه‌ریزی که انجام خواهد شد تمامی نهادها، دستگاه‌ها و ارکان نظام در استان متحد و متعهد اقدام کرده تا به پیشرفت و توسعه استان برسیم.

شفقت، لرستان را استانی با ظرفیت بالا عنوان کرد و گفت: باید با تعامل همگانی و استفاده از استعدادها و سرمایه‌داران بومی خارج و داخل استان توسعه و پیشرفت استان را رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و نوکران مردم هستند و باید با این روحیه تلاش و تعامل داشته باشند تا باعث مشارکت مردم در مسائل اقتصادی اجتماعی و سیاسی شود.

استاندار لرستان بر همدلی، وحدت و یکپارچگی مدیران و مردم بر اساس دین و اعتقادات اسلامی تأکید کرد و گفت: این سه مسئله تحت عنوان کفایت و کیفیت حکمرانی برگرفته از برنامه وزیر کشور در سال ۱۴۰۰ بود که به دولت ارائه داده است و باید تلاش کنیم که به آن برسیم.

شفقت، بیان کرد: در این راستا باید تمامی اقشار استان از جمله خانواده شهدا، متنفذین، شخصیت‌ها، علما، دانشگاهیان، نخبگان و… هدایت و نظارت بر عملکرد را داشته باشند تا مسیر را بهتر باکیفیت بالاتری طی کنیم.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: دشمن جمهوری اسلامی ایران کوچک‌ترین خطا را بزرگ‌نمایی می‌کند و باعث ایجاد اختلاف بین مردم و نظام می‌شود در این میان رسانه‌ها با آگاهی و هوشیاری باید ضمن جلوگیری از این موضوع با تعامل باعث تشویق مردم به مشارکت در مسائل اقتصادی سیاسی و اجتماعی شوند.

استاندار لرستان، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه شش سال از فرمان گام دوم مقام معظم رهبری گذشته است هنوز نتوانستیم برنامه جامع تحول گام دوم را شروع کنیم، بنابراین باید بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کرده تا شاهد توسعه و پیشرفت استان و کشور باشیم.

کد خبر 6086534

دیگر خبرها

  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان