Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت تنها دقایقی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق، این مسئله به تیتر نخست رسانه‌های مهم جهان تبدیل شده است.

شبکه «ان‌بی‌سی» یکی از این رسانه‌هاست که ضمن پوشش این خبر، با مقام‌های نظامی آمریکا نیز تماس گرفته و واکنش واشنگتن را در این ارتباط جویا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرده که از گزارش‌های منتشر شده در رابطه با توقیف یک کشتی در خلیج فارس مطلع است. این ناوگان البته از اظهار نظر بیشتر در این رابطه خودداری کرده است.

پیش از این هم انگلیس به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده بود که در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با نفتکش توقیف‌شده، به دست آورد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز اعلام کرد روز یکشنبه یک کشتی خارجی که در حال قاچاق سوخت از ایران بوده، در جنوب جزیره لارک توقیف شده است. 

در هفته‌های اخیر اقدامات آمریکا از جمله اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه و از سوی دیگر توقیف یک کشتی حامل نفت ایران توسط ارتش انگلیس، تنش‌ها در خلیج فارس را افزایش داده است. مقام‌های غربی ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است ایران اقدام لندن را تلافی کند.

310311

کد خبر 1281044

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران نفتکش باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا لیگ برتر هجدهم بازار طلا و ارز تیم ملی فوتبال ایران انگلیس محمدجواد ظریف شورای نگهبان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیل توسط ایران از زبان معاون رئیسی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیسی، در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی با بیان اینکه فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم، گفت: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران، افزود: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و بستر برخی از اقدامات ما رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بوده و مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896336

دیگر خبرها

  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیل توسط ایران از زبان معاون رئیسی
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • اولین واکنش احمدی‌نژاد به حمله تلافی‌جویانه سپاه
  • توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • اجازه بازگشت خدمه روس کشتی جنجالی توقیفی اسرائیل