Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی و شهرستان فراهان اظهار داشت: در شهرستان فراهان یک واحد تولید شترمرغ وجود دارد که نیازمند تسهیلات تکمیلی است که باید تأمین نقدینگی آن انجام شود و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن در این کارگروه عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این کارگروه مشکلات چهار واحد تولیدی شهرستان فراهان بررسی و سعی شد راه حل‌هایی برای رفع مشکلات آن‌ها اتخاذ شود و امیدواریم این بازدیدها و نشست‌ها با فعالین اقتصادی به ویژه در حوزه شهرستانی تولید را آسان و ارتقای کیفیت سطح تولید را در داخل استان به همراه داشته باشد.

فرخی در خصوص آخرین وضعیت خرید گندم در استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۱۷ هزار تن گندم در سطح استان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: وضعیت کیفی محصولات و گندم‌های خریداری شده نسبت به سال قبل بهتر شده است.

فرخی در مورد سن زدگی گندم‌ها گفت: تاکنون کمتر از یک درصد گندم‌ها سن زده و وضعیت کیفیت ظاهری آن‌ها خوب بوده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به روند مناسب خرید گندم در استان گفت: تولید گندم استان حدود چهارصد هزار تن پیش بینی می‌شود و امیدواریم بیش از ۳۰۰ هزار تن خرید گندم را در استان شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: پرداخت وجوه گندم به مردم و کشاورزان که گندم به سیلو و غله تحویل می‌دهند در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

فرخی افزود: از دولت خواهشمندیم زمان پرداخت وجوه گندم به کشاورزان را کاهش دهد، اکنون آن‌ها پس از یک هفته تا ۱۰ روز وجه خود را دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر خرید گندم استان از ۳۲ مرکز آغاز شده و به ۳۶ مورد افزایش پیدا کرده است و در صورت نیاز برای رفاه حال تولیدکنندگان امکان افزایش مراکز وجود دارد.

کد خبر 4670116

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره‌سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز در سال زراعی جاری آماده شده است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه پارسال حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شد، افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد.

شهبازی، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت، اظهارکرد: با وجود بارشها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزیهای انجام شده و تأمین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود.

وی افزود: ارقام گندم تولیدی برای افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به کشاورزان گندمکارتوصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

شهبازی، با بیان اینکه امسال هم طرح جهش تولید گندم در دیمزارهای استان با استقبال کشاورزان مواجه شده است، اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار تحت طرح جهش تولید گندم در دیمزار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان بوکان با ۴۵ هزار هکتار گندم زار در طرح جهش تولید در دیم زارها بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

شهبازی افزود: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود شامل سولفات آهن، سولفات روی و کودهای زیستی برای افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تأمین شده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه