Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@22:02:21 GMT

کشف ۲۳ تن مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۸۲۱

کشف ۲۳ تن مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشور

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار قاسم رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان گلستان با بیان اینکه کشور افغانستان سالیانه ۹ هزار تن مواد مخدر تولید می‌کند، گفت: تولیدات مواد مخدر این کشور و ورود آن از شرق به سمت کشور‌های غربی باعث درگیری ما با قاچاقچیان در مرز‌ها شده است.

وی افزود: اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرز‌های شرقی کشور در دستور کار قرار گرفته و مرزبانان با تلاش شبانه روزی طی سه ماه سال جاری ۲۳ تن انواع مواد مخدر را کشف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا مبارزه با قاچاق در سال رونق تولید را از اولویت‌های مهم مرزبانی دانست و عنوان کرد: بستر‌های لازم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به شعار سال فراهم شده و بیشتر موضوعات ما کالا‌های اساسی است که در برخی از موارد، کشفیات مرزبانان تا ۶ برابر افزایش داشته است.

وی با تاکید براینکه قاچاق مخل امنیت اقتصادی است،گفت: مرزبانان در مرز‌های شمال غرب با افرادی که به مرز‌ها تجاوز می‌کنند و یا قصد خروج غیر قانونی دارند با جدیت مقابله می‌کنند که گاهاً در برابر این مقابله برخی افراد آگاهانه یا مغرضانه شایعه می‌کنند مرزبانان با کولبران مبارزه می‌کنند.

سردار رضایی افزود: کولبری تعریف خاصی دارد و این افراد از مسیر مجاز و در زمان مشخص تردد می‌کنند در صورتی که افرادی بنام کولبر قصد ورود سلاح، مهمات و مشروبات الکلی به داخل کشور را دارند، مرزبانان نیز موظف هستند با این افراد مقابله و قانون را اجرا کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص اقدامات دریایی برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: آموزش‌های ارائه شده به مرزنشینان و ساحل نشینان برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به داخل کشور و آشنایی آنان به قوانین و مقررات مرزی باعث شده تا شاهد کاهش قاچاق کالا در مرز‌ها باشیم.

سردار رضایی درباره اقدامات انجام شده در انسداد مرز‌ها اظهار داشت: در جنوب شرق کشور با توجه به تهدید‌های بسیار، فعالیت‌های خوبی انجام شده که بخشی از این انسداد‌ها با همکاری سپاه پاسداران صورت گرفته در مرز‌های ایران و ترکیه و با همکاری دو کشور نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه انسداد مرز انجام شده است.

میزان

انتهای پیام/

20 / 20 فرمانده مرزبانی ناجا سردار قاسم رضایی کشف ۲۳ تن مواد مخدر مرز‌های شرقی کشور مبارزه با قاچاق کالا و ارز کولبری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرمانده مرزبانی ناجا سردار قاسم رضایی کشف ۲۳ تن مواد مخدر مرز های شرقی کشور مبارزه با قاچاق کالا و ارز کولبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!

مجتبی ٣٣ ساله است و به سختی به سئوالاتمان جواب می‌دهد. مدام طفره می‌رود و نمی‌خواهد حقایق را بیان کند، اما لابه لای صحبت هایش، جزئیات جرمی که مرتکب شده را فاش می‌کند.

به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟

من بیگناهم.

پس چرا اینجایی؟

چون یک از خدا بی خبر مواد مخدر در تریلی من جاسازی کرد تا دستگیر شوم.

چه کسی این کار را انجام داده است؟

من دشمن زیاد دارم. چون خیلی‌ها به زندگی من حسادت می‌کنند!

چرا؟

چون به نظرشان خیلی موفق هستم. من از بچگی کار کردم و توانستم یک تریلی بخرم و با آن ترانزیت کنم. در حالی که قبلا ضایعات جمع کن بودم!

با جمع کردن ضایعات توانستی یک شبه پولدار شوی و تریلی بخری؟

فکر می‌کنید دروغ می‌گویم و قاچاقچی‌ام!

اما در تریلی تو بزرگ‌ترین محموله شیشه که بیش از یک تن است کشف شده است؟

گفتم که دشمنانم برایم پاپوش درست کرده اند.

چطور لو رفتی؟

من اهل یکی از کشور‌های همسایه ایران هستم. رفتم کشور خودم و سنگ معدن بار زدم تا در تهران تحویل نفر دیگر بدهم. احتمالا فروشنده میان سنگ ها، مواد مخدر جاسازی کرده است. فکر می‌کنم شیشه جاسازی کرده بود البته ممکن است اشتباه کنم! چون من از وجود مواد خبر نداشتم.

اما پرونده ات نشان می‌دهد که سوابق زیادی در حمل، نگهداری و قاچاق مواد مخدر داری؟

همه پاپوش است!

کجا دستگیر شدی؟

نزدیک تهران. ماموران تریلی ام را بازرسی کردند و مواد که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد و به این ترتیب دستگیر شدم و اینجا هستم.

برای انتقال این محموله چقدر دستمزد گرفتی؟

قرار بود به دلار حساب کنند. حدود ۲۰ هزار دلار.

چرا برای محموله سنگ آهن باید اینقدر پرداخت کنند؟

نمی‌دانم بروید از خودشان بپرسید.

با این پول قرار بود چه کار کنی؟

می‌خواستم یکی از بستگانم را از مرگ نجات بدهم. او سال‌ها قبل در کشور خودم مرتکب قتل شد. خانواده مقتول پول زیادی می‌خواهند، اگر این پول را تهیه کنم او از چوبه دار نجات پیدا می‌کند، اما حالا که دستگیر شده ام نمی‌دانم چه می‌شود.

منبع: همشهری

tags # مواد مخدر ، اخبار حوادث سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!
  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟
  • کشف ۵ تن چوب گردوی قاچاق در قزوین
  • کشف ۴۷ تن پیاز قاچاق در دشت آزادگان
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در نوروز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال
  • دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار