Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@12:03:01 GMT

باید به سمت تولیدات گل خانه‌ای بریم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۸۳۰

مهندس امان اله حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر جزء استان‌های خشک کشور است افزود: و با توجه به کم آبی در سطح استان و شور شدن ذخایر آب‌های زیر زمینی باید به سمت تولیدات گل خانه بریم تا آب کمتری صرف تولید محصولات شود.

وی تصریح کرد: نگاه ما بر این است که با آموزش‌های رایگان کشاورزان را به سمت و سوی تولیدات گلخانه‌ای هدایت کنیم تا هم محصول بیشتری تولید کنند و هم در مصرف آب صرفه جویی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی گناوه گفت: از دستگا‌های اجرایی خواهشمندیم به دنبال تسهیل گری در کار کشاورزان باشند و از مسئولین اجرایی نیز درخواست داریم که موانع رفع تولید را برطرف کنند تا در بخش تولیدات کشاورزی شاهد شکوفایی باشیم.

حیدری بیان کرد: تمامی آموزش‌های کشاورزان در هر بخشی رایگان است و چنانچه کشاورزی در هر زمینه‌ای مشکل داشت می‌تواند به کارشناسان مراجعه و از مشاوره رایگان آن‌ها بهرمند شوند.

وی تصریح کرد: طرح برق دار شدن ۷۵ مزارع شهرستان در دستور کار قرار گرفته شده که این مزارع می‌توانند از نیروی برق جایگزین نفت و گازوییل استفاده کنند و همچنین به تولید محصولات گلخانه‌ای روی آورند.

انتهای پیام/م

کشاورزان به تولید محصولات گلخانه‌ای روی آورند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر زنبور عسل در افزایش محصولات باغی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اهمیت گرده‌افشانی بادام به طوری است که درصد فراوانی از گرده‌افشانی توسط زنبور عسل صورت می‌گیرد و این موضوع اهمیت این حشره را در توسعه و تولیدات باغبانی مشخص می‌کند.

سید عباس میراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در مجموع ۲۸ هزار کلنی زنبور عسل در سطح استان مستقر است و تولیدات زنبور عسل در سال ۱۴۰۲ از جمله حدود دوهزار و ۵۰۰ تن عسل، حدود ۷۶ تن ژل رویال، ۱۵ تن گرده و ۷۲ تن موم به ارزش ریالی حدود ۵ میلیارد ریال بود.

وی افزود: براساس سرشماری زنبورستان‌ها در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت زنبور عسل در گرده‌افشانی باغات، خصوصاً بادام در شهرستان بن و سامان تعداد ۲۴ زنبورستان با ظرفیت حدود شش هزار و ۲۱۰ کلنی در سطح باغات مستقر شد.

میراحمدی ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اهمیت گرده‌افشانی بادام به طوری است که درصد فراوانی از گرده‌افشانی توسط زنبور عسل صورت می‌گیرد و این موضوع اهمیت این حشره را در توسعه و تولیدات باغبانی مشخص می‌کند.

کد خبر 739534

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت
  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • تاثیر زنبور عسل در افزایش محصولات باغی
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد