Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:43:18 GMT

ملی پوشان کشتی آزاد به اردو می روند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۹۵۳

ملی پوشان کشتی آزاد به اردو می روند

براساس تصمیم «غلامرضا محمدی» سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران فهرست کشتی گیران شرکت کننده در این اردو به قرار زیر است:
۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) نادر حاج آقانیا (مازندران)
۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان پور (مازندران) محمدباقر یخکشی (مازندران)
۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) پیمان بیابانی (تهران) ایمان صادقی (مازندران)
۷۰ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) امیرحسین حسینی (تهران)
۷۴ کیلوگرم: سید احمد محمدی (مازندران) رضا افضلی (کرمانشاه)
۷۹ کیلوگرم: بهمن تیموری (کرمانشاه) علی سوادکوهی (مازندران)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) کامران قاسم پور (مازندران) احمد بذری (مازندران) مرصاد مرغزاری (مازندران)
۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی (البرز) ارشک محبی (کرمانشاه)
۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی (مازندارن) علی شعبانی (مازندران) حامد طالبی زرین کمر (مازندران)
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی) یداله محبی (کرمانشاه) امیررضا امیری (لرستان)
ملی پوشان کشتی آزاد کشورمان خود را برای شرکت در رقابت های جهانی و گزینشی المپیک ۲۰۲۰ که بیست و سوم شهریورماه در قزاقستان برگزار می شود آماده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تازه ترین اردوی این تیم بیست و هشتم تیرماه در خانه کشتی «عبداله موحد» آغاز و تا هشتم مردادماه ادامه می یابد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی - دیوید تیلور در گروی این مسابقه

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بار اسفندماه سال 99 بود که حسن یزدانی و کامران قاسمپور در انتخابی وزن 86 کیلوگرم تیم ملی مقابل یکدیگر ایستادند و یزدانی مثل دو بار قبلی که در انتخابی این حریف و همشهری خود را شکست داده بود، توانست بدون چون و چرا از سد کامران عبور کند.

بعد از آن بود که کامران قاسمپور تصمیم گرفت به یک وزن بالاتر برود تا در یک وزن غیرالمپیکی کشتی بگیرد. قاسمپور که دو سال پیاپی مدال طلای مسابقات جهانی در وزن 92 کیلوگرم را از آن خود کرد، در حالی با مصدومیت مواجه شد که قصد داشت امسال به یک وزن بالاتر برود. او در 97 کیلوگرم دو تجربه ناموفق را در دو تورنمنت برابر کایل اسنایدر داشت و دو شکست برابر این حریف آمریکایی تجربه کرد تا خیلی ها گمان کنند که این وزن برای قاسمپور مناسب نیست و او باید به همان وزن قبلی برگردد.

در این میان مصدومیت کتف حسن یزدانی و عمل جراحی او در آستانه المپیک، شایعاتی را در خصوص حضور کامران قاسمپور در این وزن به وجود آورده است. همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی در روزهای اخیر به شدت به این شایعه واکنش نشان داده و می گوید: " حرف زدن درباره مبارزه حسن یزدانی و کامران قاسمپور اشتباه محض است. این حرف‌ها از کجا در می‌آید؟ کامران قاسمپور مدت‌هاست در 97 کیلو کشتی می‌گیرد و در این وزن دعوت می‌شود. حرف زدن درباره حضور کامران در 86 کیلو مثل این است که حسن به یک باره بخواهد به 92 کیلو برود. مگر می‌شود هر زمان هر کشتی گیری دلش خواست در هر وزنی کشتی بگیرد؟ اگر کامران قاسمپور می‌خواست در 86 کیلو کشتی بگیرد، باید در مسابقات قهرمانی کشور در همین وزن کشتی می‌گرفت."

از سوی دیگر مصطفی قاسم‌پور، مربی سازنده کامران قاسم‌پور هم به صحبت های همت مسلمی واکنش نشان داده و عنوان می کند: " کامران قاسم‌پور هم مثل حسن یزدانی مصدوم بود و زمانی که وارد چرخه شد، همه تلاشش را کرد که برای تیم ملی مثمرثمر واقع شود. الان هم هنوز چیزی را در مورد وزن المپیکی‌اش به‌صورت رسمی اعلام نکرده است که می‌خواهند قهرمان جهان را به حاشیه ببرند. قطعاً همه چیز روی تشک مشخص خواهد شد. هر حرفی هم که هست، خوب است روی تشک زده شود. در نهایت قرار است بهترین‌ها و آماده‌ترین‌ها راهی المپیک شوند، این در مورد تمامی اوزان المپیکی صدق می‌کند. بهتر است اجازه بدهیم هر چیزی روال خودش را طی کند و با جوسازی، شرایط را متشنج نکنیم."

حسن یزدانی سه بار در سال های اخیر در انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم برابر کامران قاسمپور به پیروزی‌ رسیده

این صحبت ها و حاشیه در حالی در فضای مجازی و رسانه ای به اوج خود رسیده که فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم ملی هم در خصوص احتمال حضور کامران قاسمپور در 86 کیلوگرم سکوت کرده اند. البته که حسن یزدانی و کامران قاسمپور با عکس مشترکی که روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کردند، سعی داشتند مقابل حواشی ایجاد شده بایستند و از ادامه دوستی و رفاقت خود خبر بدهند. 

با این حال تنها 4 ماه تا شروع المپیک باقی مانده و هنوز هم حسن یزدانی وارد اردوی تیم ملی نشده است. برخی اعتقاد دارند حسن نمی تواند با کتف مصدوم شانسی برای شکست دادن تیلور داشته باشد و اصلا شاید مقابل سایر رقبا نیز به مشکل بخورد. برخی هم مثل مربی حسن یزدانی می گویند حسن مثل سال های اخیر حضورش در فینال قطعی است و نباید این مدال صددرصد را با شک و شبهه مواجه کرد. 

یزدانی و قاسمپور دو کشتی گیر از شهر جویبار و دوستان قدیمی به حساب می آیند

به هر حال دوئل حسن یزدانی و کامران قاسمپور نمی تواند بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی شکل بگیرد چون قاسمپور هم اکنون در وزن 97 کیلوگرم به تیم ملی دعوت می شود. اما ممکن است با توجه به شرایط مصدومیت یزدانی فدراسیون و کادرفنی تصمیم بگیرند که چنین انتخابی ای قبل از المپیک حداقل به صورت غیرمستقیم  و در یک تورنمنت خارجی شکل بگیرد.

در سال های اخیر خیلی از طرفداران کامران قاسمپور اعتقاد داشتند سبک کشتی او به شکلی است که به راحتی می تواند دیوید تیلور را شکست دهد. شاید او به همین خاطر منتظر یک فرصت است تا بعد از چند سال بار دیگر در 86 کیلوگرم خودی نشان دهد.

دیگر خبرها

  • اسامی و زمان دعوت‌شدگان تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران کشتی آزاد نوجوانان جام موحد
  • ۱۵ کشتی گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین
  • معمای سخت کامران قاسم پور و حسن یزدانی؛ چرا باید یک نفر قربانی شود؟
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین + اسامی دعوت‌شدگان
  • حسن یزدانی - دیوید تیلور در گروی این مسابقه
  • نور، میزبان اردوی تیم کشتی آزاد جوانان
  • جنجال در وزن حسن یزدانی