Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین امید روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه ایرنا افزود: با وجود در نظرگرفتن تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای شرکت‌ها یا گروه‌های دانشجویی دارای مجوز علمی- کاربردی، تاکنون تعداد محدودی از وام‌ها پرداخت شده است.

وی درباره چرایی محدودیت اعطای تسهیلات با وجود مراجعه تعداد زیادی از دانشجویان عنوان کرد: مراجعه افراد به صورت فردی و بدون مجوز علت اصلی پرداخت نشدن تسهیلات ۵۰ میلیونی به شرکت‌های نوآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی تصریح کرد: در مصوبه اصلی بیان شده که این وام فقط به شرکت‌های علمی کاربردی دارای مجوز اعطا شود. به عبارت دیگر اگر دانشجویان، دانش آموختگان و مدرسان به دانشگاه جامع تعلق داشته باشند و در مراکز نوآوری، شرکت تأسیس کنند، امکان دریافت وام خواهند داشت.

مجوز، تنها شرط اعطای تسهیلات

امید در ادامه با اشاره به سپرده گذاری سه ساله دانشگاه علمی - کاربردی در اعطای تسهیلات ۵۰ میلیونی به شرکت‌های نوآوری، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، هنوز چنین روحیه‌ای میان دانشجویان و دانش آموختگان مشاهده نمی‌شود و بسیاری از مراجعه کنندگان تسهیلات، مجوز ندارند از این رو به این گروه از افراد وام تعلق نمی‌گیرد.

تسهیل در اعطای مجوز مراکز نوآوری

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی در ادامه به تسهیل قوانین اعطای مجوز به شرکت‌های نوآوری در مراکز این دانشگاه اشاره و عنوان کرد: تا پیش از این برای تأسیس یک شرکت نوآوری و صدور مجوز دو سال زمان نیاز بود در حالی که اکنون در مدت دو ماه می‌توان یک مرکز نوآوری علمی کاربردی تأسیس کرد.

امید افزود: در یک سال گذشته و همچنین سه ماهه نخست سال ۹۸ تعداد مراکز نوآوری علمی - کاربردی از کمتر از ۱۰ مرکز به بیش از ۱۳۰ مرکز رسید و با رشد هزار درصدی روبه رو شد اما با وجود رشد مراکز هنوز شرکت‌های نوآوری شکل نگرفته‌اند.

وی با دعوت از جامعه دانشگاهی علمی کاربردی برای حضور در این عرصه، اظهار داشت: در زمان حاضر پول و تسهیلات موجود است و هر مجموعه دانشجویی که در مرکز نوآوری شرکت تأسیس کرده و مجوز خود را ارائه دهند، به آنان وام تعلق می‌گیرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند