Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی تجمع اعتراضی روز گذشته (چهارشنبه ۲۶ تیر) در باکو، پلیس آذربایجان برای محافظت از سفارت ایران در این شهر، نیروهای خود را بین معترضان و ساختمان سفارت مستقر کرد. تجمع‌کنندگان به همکاری ایران و ارمنستان برای تولید سلاح معترض‌ بودند.
به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی، گروهی از فعالان سازمان جوانان حزب مساوات، از گروه‌های اپوزسیون در آذربایجان، کوشیدند تا خود را به سفارت ایران در باکو را برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلیس معترضان را در جایی نزدیک ایستگاه مترویی در مرکز شهر و نه چندان دور از ساختمان سفارت متوقف کرد.
بر اساس گزارش‌ها شماری از معترضان بازداشت شده‌اند. ایلمان قلی‌اف، رئیس سازمان جوانان حزب مساوات از جمله بازداشت‌شدگان است. او به محلی نامعلوم منتقل شده است.
دستکم ۱۰ تن نفر از بازداشت‌شدگان به اداره پلیس منتقل و ساعاتی پس از تجمع آزاد شدند.
جمهوری آذربایجان از درگیری مسلحانه در مرز با ایران خبر دادارمنستان برای گسترش روابط اقتصادی با ایران آماده است.
معترضان در بیانیه خود خواستار توقف همکاری نظامی ایران و ارمنستان برای تولید تسلیحات و همچنین آزادی زندانیان سیاسی آذری شدند.‌
حزب مساوات از قدیمی‌‌ترین احزاب آذربایجان و در حال حاضر منتقد الهام علی اف رئیس‌جمهوری این کشور است.
به جز رئیس سازمان جوانان حزب مساوات باقی بازداشتی‌ها به سرعت آزاد شدند.
منابع نزدیک به جمهوری آذربایجان مدعی اند ایران و ارمنستان همکاری نظامی دارند و تولید رادار نجم-۸۰۲ از جمله همکاری‌های تسلیحاتی مشترک دو کشور است. نجم-۸۰۲ یک سامانه پدافند ضدهوایی به شمار می‌آید که ایران در اواسط دهه ۹۰ شمسی رونمایی کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت