Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبادیان گفت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است محور اصلی و اول در کارها توسعه و تعمیق ساخت داخل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «برات قبادیان» شامگاه گذشته در مراسم جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن و آیین تجلیل از صنعتگران استان مرکزی  که در سالن کوه نور باحضور استاندار مرکزی، نمایندگان مجلس و صنعتگران استان برگزار شد، ضمن تقدیر از مجموعه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است محور اصلی و اول در کارها توسعه و تعمیق ساخت داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی را محور دوم فعالیت های وزارت صمت دانست و بیان کرد: توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت و معدن و تجارت و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری، از دیگر محورهای کاری این وزارتخانه است.

 

وی اقتصاد مبتنی بر دانش را اقتصاد آینده و پایدار کشور ها  دانست و بیان کرد: اقتصاد ما تا کنون مبتنی بر نفت و منابع  و صادرات بوده که امروز در مفاهیم اقتصادی اینگونه اقتصاد را که وابسته به منابع است اقتصاد ناپایدار می نامند .

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر دانش، مغز افزار و فکر اقتصاد پایدار کشورها است ، خاطر نشان کرد:این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به کسب رتبه اول استان مرکزی در ثبت نام در سامانه توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال کشور اشاره کرد و گفت: استان‌های خوزستان، البرز، آذربایجان غربی و قم به ترتیب عنوان‌های دوم تا پنجم در ثبت نام در این سامانه را به خود اختصاص داده اند.

 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه این طرح با هدف تقویت اقتصاد مبتنی بر دانش و با تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه از ابتدای امسال در وزارت صمت کلید خورده است، افزود: تا کنون بیش از ۷۵۰ بنگاه اقتصادی از نقاط مختلف کشور در این سامانه ثبت نام کرده اند.

 

قبادیان در ادامه با بیان اینکه سامانه توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال در دو بخش تقاضا و عرضه  در این وزارتخانه فعالیت می کند، بیان کرد: در بخش تقاضا(جامعه، نیاز به علم و فناوری از  فعالیت و کار در دانشگاه) و عرضه(دانشجو و استاد) فعالت دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده بسیار از منابع نفتی و درآمد حاصل از فروش نفت اشاره کرد و گفت:  در گذشته به دلیل برخورداری کشور از سرمایه حاصل از فروش نفت که هم به دانشگاه ها تزریق می شد و هم تجهیزات و ماشین آلات خریداری می شد نیاز کشور تامین و به همین دلیل صنعت به دانش و پژوهش نیاز پیدا نمی کرد ولی در شرایط کنونی دولت از منابع گذشته برخوردار نیست و به همین دلیل هم دانشگاه برای بقای خود باید تولید علم را در دستور کار قرار دهد و هم صنعت باید برای تأمین تجهیزات مورد نیاز کشور و صنایع پایین دستی تجهیزات را تأمین کند و این مهم‌دریچه ای به روی بالندگی صنعت کشور در نتیجه اقتصاد مبتنی بر دانش است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در کشور ما بیش از 80 سال است که دانشگاه تاسیس شده است، بیان کرد: مجموع دانشگاه‌های کشور چین به ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نمی‌رسد در صورتی که در نقاط مختلف کشور ایران ۲ هزار و ۶۴۰ واحد دانشگاهی وجود دارد و باید از این ظرفیت ارزشمند در راستای تقویت اقتصاد علمی و پژوهشی استفاده شود.

 

قبادیان بر الگو گیری از کشورهای کره جنوبی و ژاپن تاکید کرد و گفت: اقتصاد مبتنی بر منابع نفت هیچ کشوری را به توسعه نمی‌رساند و ما باید با الگو گیری از این کشور ها راه های پیشرفت و توسعه کشور را هم.ار کنیم.

 

در این مراسم از ۴۰ واحد نمونه معدنی و صنعتی استان مرکزی تجلیل شدند.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع سازمان بهزیستی شیراز خراسان جنوبی دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب اردبیل شورای نگهبان کانون مساجد قبادیان استان مرکزی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید