Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلخوش با بیان اینکه دولت تامین کالاهای اساسی با ارز۴۲۰۰ ایجاد رانت و فساد می کند گفت: دولت برای عدالت توزیع کالاهای اساسی باید روش بن کارت یا کارت الکترونیک را اجرایی کند.

«سید کاظم دلخوش» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی گفت: در بندی از قانون بودجه 98 با موافقت مجلس و دولت 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر مجلس پیگیر این موضوع است که دولت به چه نحو این پول را هزینه می کند. مجلس برای عدالت درتوزیع بن کارت و کارت الکترونیک را در نظر گرفته بود که دولت متاسفانه این روش را اجرایی نکرد البته ما معتقدیم کالاهای چون روغن، برنج و گوشت و دارو باید برای تمامی نقاط کشور به یک میزان باشد.

 

وی بیان کرد: دولت در ۴ماه گذشته از سال ۹۸ همانند سنوات گذشته این پول را اختصاص داده است و روش بن کارت و کارت الکترونیک اجرایی نشده است و این در حالی است که روش سالهای قبل  ازنظر مجلس مفسده انگیز است و به هیچ عنوان این روش مد نظر مجلس نیست.

 

دلخوش خاطرنشان کرد: سالهای گذشته نیز این پول برای تهیه مایحتاچ عمومی اختصاص پیدا کرد و افرادی که اقدام به تامین این کالاها با ارز 4200 تومانی می کردند همان کالاها رابا قیمت آزاد به دست مردم می رساندند که خود باعث ایجاد رانت و فساد و افزایش قیمت و تورم می شود./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت شیراز سازمان بهزیستی اردبیل روزنامه شورای نگهبان خراسان جنوبي جشن های دهه کرامت دلخوش کالاهای اساسی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی یکی از مولفه‌های اساسی در توسعه پایدار و رونق تولید است

ایسنا/کردستان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: مشارکت‌های مردمی که از طریق تعاونی‌ها، سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های محلی صورت می‌گیرند، نه تنها به افزایش بهره‌وری و خلاقیت کمک کرده، بلکه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 بهادر اسدی امروزر شنبه(۲۵ فروردین) با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری، اضافه کرد: با توجه به تاثیرات مثبت و گسترده‌ای که مشارکت‌های مردمی به عنوان یک ابزار قدرتمند در رونق تولید و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، تقویت و حمایت از آن‌ها باید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سیاست‌گذاران و دولت‌ها در نظر گرفته شود.   

وی افزود: مشارکت‌های مردمی می‌توانند به شکل‌های مختلفی بر رونق تولید تاثیر بگذارند، از جمله این تاثیرات می‌توان به افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت همبستگی و اعتماد متقابل و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی اشاره کرد.  

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مشارکت‌های مردمی، تاثیر آن‌ها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، بطوریکه این مشارکت‌ها با ایجاد احساس مسئولیت مشترک و تقویت نظام‌های حمایتی در جامعه، می‌توانند به کاهش میزان بزهکاری، اعتیاد و دیگر مشکلات اجتماعی کمک کنند.  

اسدی افزود: علاوه بر این، فعالیت‌های مشارکتی می‌توانند به افراد کمک کنند تا مهارت‌های جدیدی کسب کرده و در نتیجه، از طریق اشتغال‌زایی، به بهبود وضعیت اقتصادی خود بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند، افزود: مشارکت مردمی می‌تواند به ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، تقویت بخش‌های کشاورزی و صنعتی و ارتقاء سطح زندگی عمومی کمک کند.  

اسدی با بیان اینکه این مشارکت‌ها می‌توانند به ارتقاء سطح آگاهی در جامعه منجر شوند، تصریح کرد: فعالیت‌های مردمی می‌توانند از طریق تشویق به خرید محصولات محلی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک به تقویت اقتصاد محلی نیز کمک کنند که این امر می‌تواند در ایجاد شغل و کاهش مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها نقش موثری ایفا نماید. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند نقش مهمی در توسعه جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد بطوریکه با تشویق به مشارکت فعال مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری و توسعه، می‌توان به ایجاد جامعه‌ای پایدار و متحد دست یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • اجرای طرح ثبت نام «کاسبان امین» برای توزیع کالا‌های اساسی در استان قم
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • فراوانی کالا‌های اساسی راهبرد ستاد تنظیم بازار قم است
  • وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • مشارکت‌های مردمی یکی از مولفه‌های اساسی در توسعه پایدار و رونق تولید است