Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیری گفت: قانون اصلاح بند (۵) ماده(۶) و ماده(۲۱)قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی ابلاغ شد و از این پس طبق آن فهرست کلیه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی باید به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسینعلی امیری» گفت: قانون اصلاح بند (۵) ماده(۶) و ماده(۲۱) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی ابلاغ شد و از این پس طبق آن فهرست کلیه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی باید به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در این باره افزود: مطابق قانون مذکور و در راستای تسهیل حضور در فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد رقابت سالم و امنیت بر سرمایه، اشخاص حقوقی شامل موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، موضوع ماده(۵) قانون محاسبات عمومی کشور، نهادهای نظامی و انتظامی کشور و بنیادهای تعاون وابسته به آنها، سازمان ها و موسسات خیریه کشور، نهادها و موسسات وقفی و آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه و بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، موسسات و کلیه صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری و وابسته به نهادها و دستگاه ها و سایر اشخاص حقوقی که زیر نظر ولی فقیه اداره می شوند، باید بصورت سالانه فهرست کامل کلیه شرکت‌ها اعم از تعاونی، سهامی خاص، سهامی عام و مسئولیت محدود و بنگاه‌های اقتصادی و موسسات متعلق به خود اعم از تابعه و وابسته یا با هر میزان از تملک سهام که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در مالکیت و یا مدیریت (کنترلی و یا غیر کنترلی) آنها قرار دارند را به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کنند.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است فهرست شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وابسته و تابعه متعلق به هر یک از اشخاص حقوقی فوق به همراه اعضای هیات مدیره آنها را با رعایت مفاد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴/۹/۱ در دسترس عموم قرار دهند.

 

ابلاغ قانون حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و جمهوری چک

امیری همچنین خبر داد که قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک ابلاغ گردید.

 

وی بیان کرد: قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک در جهت تحکیم همکاری‌های اقتصادی و تامین منافع متقابل هر دو طرف متعاهد و بکارگیری منابع اقتصادی و امکانات بالقوه در امر سرمایه گذاری و همچنین ایجاد و حفظ شرایط مساعد برای سرمایه گذاری های سرمایه گذاران طرف های متعاهد در قلمرو یکدیگر منعقد گردید.


امیری افزود: افزایش ابتکارهای کسب و کار در سرمایه گذاری، توانمندی اقتصادی و توسعه پایدار، هر دو دولت، از دیگر اهداف این موافقتنامه است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای نگهبان دهه کرامت امام رضا ع بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بهزیستی روزنامه جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل بنگاه های اقتصادی نهادهای غیردولتی حسینعلی امیری بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان به ۴۸۰مددجوی نهادهای حمایتی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با تأکید بر توجه خاص دولت سیزدهم بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی و دستگیری از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر، بیان کرد: در سال گذشته لوله‌کشی گاز داخلی منازل حدود ۴۸۰مددجوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد به‌صورت رایگان انجام شد.

وی افزود: طبق مصوبه ابلاغی دولت شرکت گاز استان قزوین سال گذشته ۵ میلیارد تومان اعتبار صرف انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود اعم از لوله‌کشی رایگان منازل مددجویان، اشتراک‌پذیری رایگان و... کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اشتراک‌پذیری رایگان برای مددجویان نهادهای حمایتی از آغاز به کار دولت سیزدهم در حدود هزار و ۱۶۰مورد بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897899

دیگر خبرها

  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • ارائه خدمات رایگان به ۴۸۰مددجوی نهادهای حمایتی
  • هدف گذاری استان برای شناسایی ۱۰۰ طرح اقتصادی در استان قم