Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-20@15:58:35 GMT

درآمد300 میلیارد دلاری صنعت فضایی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۵۸۹

رئیس سازمان فضایی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صنعت اطلاعات مکانی توانسته در سال 2017 بالغ بر 299 میلیارد دلار اقتصاد مستقیم داشته باشد و بیش از 2200 میلیارد دلار نیز در ا قتصاد غیرمستقیم تاثیر داشته است.به گزارش بلاغ،مرتضی براری رئیس سازمان فضایی و معاون وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار   با اشاره به نقش صنعت فضایی در اقتصاد گفت: باید قبول کنیم که امروزه صنعت فضایی در همه حوز‌ه‌ها و حتی حوزه خدمات شهری نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به  عنوان مثال طبق آمار جهانی صنعت اطلاعات مکانی یکی از صنعت‌هایی است که از شبکه‌های ماهواره‌ای سرویس می‌گیرد. 

وی افزود: صنعت اطلاعات مکانی توانسته در سال 2017 بالغ بر 299 میلیارد دلار اقتصاد مستقیم داشته باشد و بیش از 2200 میلیارد دلار نیز در ا قتصاد غیرمستقیم تاثیر داشته است. 

 براری تصریح کرد: امرزوه‌ داده‌های ناوبری سنجش از راه دور و نقشه‌های GIS در حوزه حمل و نقل کشور و در حوزه ناوبری شهری نقش بسزایی را ایفا می‌کند. 

رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: مدیریت پسماند و کسب و کارهای مبتنی برفضا نیاز به این داده‌های ماهواره‌ای دارد. شهرداری توانسته به عنوان یک بازوی جدی به حوزه زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی کمک کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار ۵ هزار میلیارد دلاری گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی، از پیگیری ایجاد کنسرسیوم(همکاری های چند جانبه) در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی خبر داد.

 محمدرضا شمس اردکانی که در مراسم آغازین سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی سخن می‌گفت با اشاره به ایجاد این کنسرسیوم(همکاری های چند جانبه) در آینده نزدیک، افزود: در حال حاضر در حوزه تولید علم در رتبه چهارم قرار داریم و بازار پنج هزار میلیارد دلاری حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی را پیش رو داریم که دریغ است از آن استفاده نشود.

همچنین سازمان غذا و دارو حمایت‌های خوبی را در این مسیر انجام داده است، اما توقع ما این است که این حمایت‌ها باز هم بیش از گذشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های توسعه، هم افزایی است و ما برای اینکه بتوانیم کشور قدرتمندی در منطقه و دنیا باشیم؛ نیازمند این هستیم که کار‌های بزرگی انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
  • فروش دلاری، تخلفی محرض در صنعت ساختمان
  • بازار پنج هزار میلیارد دلاری در انتظار حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد
  • بازار ۵ هزار میلیارد دلاری گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • شکیت ۱۵ زندان سیاسی دوره پهلوی و محکومیت یک میلیارد دلاری آمریکا
  • محکومیت یک میلیارد دلاری آمریکا برای حمایت از جنایات پهلوی
  • مراتع و تالاب‌های آلوده ثمره ۲۰ سالگی صنعت ید/ شورابه‌هایی که مزه دلار می‌دهند
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲