Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن با تأکید بر لزوم خروج نظامیان اشغالگر امارات عربی متحده، تصریح کرد که ملت یمن از اشغالگری خسته شده و خروج نیرو‌های متجاوز امارات و دیگر متجاوزان، خواسته تمامی مردم این کشور است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «علی القحوم» از رهبران جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که حضور نظامیان متجاوز امارات عربی متحده، خطری برای یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



القحوم در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد که «خروج نیرو‌های متجاوز امارات و غیر آن، خواسته تمامی مردم یمن است».

وی با بیان اینکه گذشت زمان، خطر این حضور استعماری را نشان داد، اعلام کرد که رخداد‌های استان‌های جنوبی یمن نشان داد که این حضور استعماری، چگونه باعث «ناامنی، کشتار انسان، اخلال در امنیت، گسترش جرم، بازی با اقتصاد یمن، ساختن زندان و پایگاه [نظامی]و تثبیت جای پای [امارات]اشغالگر شده است».

این رهبر انصار الله با بیان اینکه ملت یمن از اشغالگری خسته شده، خاطر نشان کرد که «آگاهی جامعه هر روز نسبت به خطرناک بودن آن (اشغالگری) افزایش می‌یابد و تحرکات مردمی نیز علیه آن وجود دارد».

«محد علی الحوثی» رئیس «کمیته انقلابی عالی یمن» اخیرا از کشور‌های متجاوز خواست که خروج از یمن را اعلام کنند و این مسئله را بهترین تصمیمی دانست که می‌توان در این زمان اتخاذ کرد.

عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ ائتلافی را علیه ملت یمن تشکیل داد و امارات نیز دومین کشور حاضر در این ائتلاف بود. سعودی‌ها به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، چند سال است که یمن را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

القحوم درباره توافقی که اواخر سال ۲۰۱۸ در استکهلم بین طرف‌های درگیر در یمن امضا شد، اظهار داشت: «آینده این توافق، در گروه کشور‌های متجاوز [ائتلاف سعودی]است... و این طرف، در اجرای آن کارشکنی کرده و سعی دارد آن را به شکست بکشاند».

وی با اشاره به مخالفت کشور‌های ائتلاف سعودی با راه حل سیاسی جنگ علیه مردم یمن، اهداف این کشور‌ها را اشغال خاک یمن و نابودی این کشور توصیف و تأکید کرد که تصمیم گیرنده اصلی درباره جنگ یا صلح در یمن، آمریکاست و «رژیم‌های سعودی و اماراتی، صرفا ابزاری اجرایی طرح آمریکا در یمن و منطقه هستند».

این رهبر انصار الله با بیان اینکه عملیات نیروی هوایی یمن علیه اهداف سعودی ادامه خواهد داشت، تأکید کرد که تا زمانی که تجاوز به یمن ادامه دارد، این حملات هم ادامه خواهد داشت.

القحوم درباره سفر «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن گفت که این یک سفر معمولی بوده و چیز جدیدی نداشته است، ولی وی با بدر الدین الحوثی رهبر انصار الله دیدار کرده است.

به گفته القحوم، الحوثی به نماینده سازمان ملل گفته است که باید «تجاوز متوقف، محاصره شکسته و فرودگاه صنعا نیز بازگشایی شود».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انصارالله یمن امارات رژیم سعودی شجره خبیثه ملعونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر ایران در ابوظبی آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید و با اشاره به اهمیت تبادل هیئت‌های عالیرتبه میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

گزارش سفیر ایران از روند همکاری‌های دوجانبه بین تهران و بغدادتاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • (ویدیو) توقف کامل تجارت دریایی آمریکا با انسداد کامل تنگه باب المندب توسط یمن!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم