Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آرژانتین که با آمریکا و رژیم صهیونیستی روابط نزدیکی دارد، همزمان با سفر پامپئو به بوینس آیرس، حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روز پنج‌شنبه (امروز) همزمان با سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به بوینس آیرس، دولت آرژانتین حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «رویترز»، واحد اطلاعات مالی آژرانیتن دستور مسدود شدن حساب‌های مالی احتمالی مرتبط با حزب‌الله لبنان را صادر کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که با افزایش فشار‌های رژیم صهیونیستی بر دولت آرژانتین، این کشور در حال برنامه‌ریزی برای تروریستی خواندن جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان به بهانه انفجار بیست‌وپنج سال پیش است.

آنطور که روزنامه آرژانتینی «لا ناسیون» گزارش داده بود، «مائوریسو ماکری» رئیس‌جمهور این کشور از کابینه وزیران خواسته تا به ادعای دست داشتن حزب‌الله در انفجار سفارتخانه رژیم اسرائیل و مرکز جامعه یهودیان «آمیا» در بوینس آیرس، نام این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

دولت کنونی آرژانتین به ریاست ماکری روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از شیخ‌نشین‌های عربی حاشیه خلیج فارس دارد و پیش از این هم وعده تروریستی اعلام کردن حزب‌الله را داده بود.

یک مقام ارشد در دولت آرژانتین پیش از این گفته بود از آنجا که ماکری و هم‌حزبی‌هایش اکثریت را در پارلمان در اختیار ندارند، نمی‌توانند قانونی برای تروریستی اعلام کردن حزب‌الله تصویب کنند، به همین دلیل، دولت با روشی دیگر مستقیما وارد عمل می‌شود.

به نوشته رویترز، صدور دستور مسدود شدن دارایی‌های حزب‌الله، نام این گروه را به طور خودکار وارد فهرست گروه‌های تروریستی می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حزب الله لبنان آرژانتین مایک رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است

برخی از فرماندهان ارشد نظامی پاکستان می‌گویند که گروه‌های مخالف دولت این کشور مستقر در افغانستان، منافع اقتصادی اسلام‌آباد را هدف قرار می‌دهند.

فرماندهان نظامی پاکستان این اظهارات را طی نشستی که به ریاست جنرال سید عاصم منیر، رییس ارتش این کشور در مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شده است، بیان کرده‌اند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نگاشت این نشست به‌منظور رسیدگی به تهدیدات احتمالی «گروه‌های تروریستی» از خاک افغانستان برگزار شده است.

مقام‌های نظامی پاکستان بدون نام گرفتن از گروه مشخصی گفته‌اند که شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان، امنیت منطقه و جهان را با خطر روبه‌رو می‌کنند.

از دید اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی)، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و داعش گروه‌ تروریستی هستند.

براساس گزارش پاکستان‌تودی، آنان با محکوم کردن حمله اخیر شبه‌نظامیان بر ماشین حامل مهندسان چینی در ایالت خیبر پختون‌خواه و حمله بر یک ماشین حامل غیرنظامیان در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که شبه‌نظامیان به‌عنوان نیروهای نیابتی منافع اقتصادی این کشور، به‌ویژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت پاکستان از فعالیت شبه‌نظامیان مخالفش در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

طالبان تا کنون در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این، مقام‌های این گروه حضور شبه‌نظامیان مخالف دولت پاکستان در افغانستان را رد کرده و گفته بودند که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است