Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بازدید و ارزیابی میزان آمادگی‌های دفاعی نیرو‌های مستقر در جزایر سه گانه و منطقه دریایی نازعات در خلیج فارس، با تاکید بر اشراف اطلاعاتی و آمادگی مطلوب یگان‌های دریایی سپاه در صیانت از امنیت آب‌های سرزمینی ایران اسلامی گفت: منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و جزایر و سواحل مربوط به آن نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان، منطقه‌ای حساس و حیاتی بوده و جزء لاینفک اقتصاد جهانی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در عین حال این منطقه برای کشور بزرگ ایران، یک مفهوم دفاعی مطلق و کاملی دارد و ما برای دفاع از منافع حیاتی و مرز‌های آبی و هوایی خود در این منطقه و جزایر و سواحل، گسترش دفاعی قدرتمندی را از نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضا شکل دادیم و از ذخایر و ظرفیت‌های تهاجمی فوق‌العاده بالایی نیز برخوردار هستیم.

فرمانده کل سپاه حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس به بهانه حساسیت آن را موجب گسترش ناامنی و برهم خوردن ترتیبات امنیتی منطقه دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ مستقل بر تمامی پهنه منطقه شمال خلیج فارس و دریای عمان برای دفاع از تمامیت ارضی، سیادت دریایی و امنیت آسمان خود، اشراف و تسلط دارد و ما به نیابت از ملت ایران در تمامی عرصه‌ها گسترش دفاعی داریم.

سرلشکر سلامی هدف از بازدید مناطق دریایی نازعات را ارزیابی آمادگی نیرو‌های دفاعی و ظرفیت‌های تهاجمی مستقر در مقر‌ها و قدردانی از مجاهدت‌های مخلصانه و فداکارانه فرماندهان و رزمندگان دریادل توصیف و تصریح کرد: بی شک این آمادگی‌ها و ظرفیت سازی‌های دفاعی و تهاجمی پیام‌های واضح و روشنی دارد و در مقاطعی از زمان به شکل عملی توسط دشمنان ملت ایران دریافت شده است.

فرمانده کل سپاه دستگیری تفنگداران دریایی و انهدام پهپاد‌های متجاوز دشمن را از مصادیق لمس اقتدار و اراده بزرگ فرزندان ملت ایران که برای بدخواهان میهن اسلامی اتفاق افتاده است، قلمداد و بیان داشت: سیادت و سیطره نیرو‌های رزمنده و مدافع حریم ایران اسلامی در دریا و در جریان کشتیرانی، جریان انرژی، جریان تجارت و تامین امنیت آن واقعیتی اثبات شده و انکار ناپذیر است که منجر به احساس امنیت و آرامش دل انگیز همه مردم منطقه و قوت قلب جهان اسلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد دفاع - تهاجم و تبیین سطح و عمق ویران گری ناشی از "ضربه اول" و دشمنان در هنگام تهدید و تعرض عملی احتمالی، تاکید کرد: بسیار طبیعی است که ما در استراتژی، دفاعی عمل می‌کنیم، یعنی آغازگر و شروع کننده هیچ جنگی نیستیم، اما در تاکتیک وضعیت کاملا معکوس است و در صورتی که خطایی محاسباتی از سوی دشمنان سرزند، راهبرد دفاعی ما به راهبرد تهاجمی تغییر وضعیت داده و همه ظرفیت‌های ما سراسر تهاجمی می‌شوند.

سرلشکر سلامی با برحذر داشتن اتاق‌های فکر و جنگ جبهه دشمن از طراحی هرگونه ماجراجویی و شیطنت ضد ملت ایران و تاکید بر آمادگی‌های خدشه ناپذیر آحاد نیرو‌های مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع همه جانبه و پیروزمندانه از امنیت و منافع ملی کشور گفت: ارتقای قابلیت‌ها برای تغییر سریع از استراتژی دفاعی به استراتژی تهاجمی با فراهم سازی همه پیش فرض‌ها و الزامات آن واقعیتی است که طراحی و در صورت نیاز و ضرورت گسترش نیرو‌ها را نیز بر اساس آن انجام خواهیم داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار سلامی سپاه پاسداران خلیج فارس فرمانده کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بهزاد سلامی، هافبک دفاعی جوان تیم تراکتور در نیم فصل اول به دلیل پارگی رباط صلیبی از میادین دور بود و امکان همراهی تیم تراکتور را نداشت.

با این حال او اکنون به تمرینات تیم تراکتور اضافه شده و در حال طی مراحل درمانی است تا به سرعت خود را در ترکیب تیم تراکتور جا بیندازد. باتوجه به اینکه صفا هادی تنها هافبک دفاعی این فصل تراکتور بود، انتظار می‌رفت سلامی جایگاه به‌خصوصی در ترکیب داشته باشد اما این مصدومیت مانع او شد.

البته بهزاد سلامی در این سال‌ها به‌عنوان یک بازیکن جوان چندان نتوانسته از فرصت‌ها بهره ببرد و شاید اگر فصل آینده در تبریز و تراکتور بماند، زمان خوبی داشته باشد که خود را به هواداران این تیم ثابت کند.

دیگر خبرها

  • حزب الله: پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی همه معادلات منطقه را تغییر داد
  • واکنش ایران معادلات منطقه را تغییر داد
  • سردار شکارچی: در صورت تهدید مرزها، درس بسیار بزرگی به دشمنان می دهیم
  • دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه
  • دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان
  • با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت
  • ببینید | شکست راهبرد‌‌‌‌ تهاجمی رژیم صهیونیستی
  • مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)
  • شکست راهبرد تهاجمی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد