Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح تدبیر آموزش ابتدایی با متحول می کند، از موسسات آموزشی سودجو در این مقطع انتقاد کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد کودکان قربانی سودجویی برخی‌ افراد منفعت طلب شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سبلان‌ما، پیش از ظهر امروز همایش استانی طرح تدبیر با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل و برگزیدگان استانی برنامه تدبیر در محل کانون فرهنگی، تربیتی دخترانه عصمت اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حکیم زاده در این مراسم به تبیین رویکرد جدید آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی پرداخت و گفت: طرح تدبیر در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است تدوین شده و در مدارس در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اولیا دانش آموزی به عنوان شرکای اصلی آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: اولیای دانش آموزی به مدارس اعتماد کنند و انتظار آنها از دانش آموزانشان نیز در حد توانایی هایشان باشد.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با انتقاد از موسسات آموزشی سودجو، گفت: خانواده‌ها باید به این نکته مهم توجه کنند که همه کودکان نابغه نیستند بنابراین برنامه ریزی های سنگین و به دور از توان کودکان ، آنها را در آینده با مشکلات اساسی روبرو می‌کند.

وی با بیان اینکه با موسسات سوءاستفاده کننده از دانش‌آموزان ابتدایی به شدت مقابله می‌کنیم، گفت: برگزاری آزمون‌های تستی، پیشرفت تحصیلی و برخی مسابقات مناسب دوره ابتدایی نیست و اجازه نخواهیم داد کودکان قربانی سودجویی برخی‌ها شوند.

حکیم‌زاده در ادامه سخنان خود  به اصول علوم تربیتی، اشاره کرد و گفت: اصول علوم تربیتی آموزش در حوزه ابتدایی مبتنی بر هنر، ادبیات، ورزش و بازی است که اگر در حوزه آموزش از این موارد نیز بهره ببریم شاهد تحول عظیم در حوزه آموزش ابتدایی خواهیم بود.

وی مهم‌ترین کار یک مدیر مدرسه را اهمیت به معلمان دانست و گفت: مدیران مدارس ابتدایی باید بکوشند تا ضمن تقویت ارتباط کلامی و رفتاری  بین معلمان و دانش آموزان ،شرایط روانی مدارس نیز ارتقا پیدا کند.   80درصد کودکان اردبیل تحت پوشش پیش دبستانی هستند

 رعنا پرتوی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پروش اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مدیران و مجریان مدارس به تبیین برنامه تدبیر در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جاری ۴۶۵ مدرسه ابتدایی استان مجری طرح تدبیر بودند که دستاورد های خوبی در مدارس مجری شاهد بودیم. 

وی افزود: معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در بسیاری از شاخص ها با همکاری مدیران و آموزگاران مدارس در شرایط مطلوبی قرار دارد به طوری که میزان تحت پوشش تحصیلی پیش دبستانی در استان بیش از ۸۰ درصد و ابتدایی نیز بیش از ۹۹ درصد می باشد.است.

برگزاری کارگاه های آموزشی ، اجرای سرود دانش آموزان دبستان شهید نادر اصغری و تجلیل از برگزیدگان استانی برنامه تدبیر از جمله برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/ج

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است

به گزارش قدس آنلاین،صالح بهرام‌پور  اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده