Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کارلا گلیسون» سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپانیایی افه از جداشدن دائمی ناوچه اسپانیایی «مندز نونیئز» از ناوگروه ضربتی آمریکا در خلیج ابراز تاسف کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، گلیسون گفت: رابطه ای مفید و حرفه ای با مندز نونیئز داشتیم اما از تصمیم اسپانیا برای خارج ساختن دائمی این ناوچه از ناوگروه ضربتی «آبراهام لینکلن» متاسفیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر «مارگاریتا روبلس» وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرده بود که ناوچه این کشور به دلیل «تصمیم خارج از چارچوب آمریکا که برخلاف توافق این کشور با نیروی دریایی اسپانیا بود» به طور موقت از ناوگروه آبراهام لینکلن جدا می شود.

در پی این اعلام، گزارش هایی منتشر شد که ناوچه مندز نونیئز از ناگروه آبراهام لینکلن که به ادعای وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران به خلیج فارس اعزام شده بود، جدا شده و در بندرهای اقیانوس هند و دریای عمان منتظر بازگشت این ناوگروه مانده است.

اما روزنامه اسپانیایی ال پاییس نوشت که وزارت دفاع اسپانیا تصمیم گرفته است که این ناوچه دیگر به تنهایی به ماموریت خود ادامه دهد.

مقام های دولت اسپانیا دو ماه پیش در پاسخ به اینکه چرا این کشور ناوچه جنگی خود را فرا خوانده، گفتند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا غیر قابل پیش بینی است و تصمیمات یکجانبه می‌گیرد.

«جوسپ بورل» وزیر امور خارجه اسپانیا در این باره گفته بود: دولت همه جوانب این مساله را سنجیده و سپس تصمیم به فراخوان ناو خود گرفته است. آن منطقه از جهان پر از تنش است که البته نباید این موضوع را خیلی مهم جلوه داد و پیچیده کرد.

وزیر دفاع اسپانیا نیز در این خصوص گفت که این اقدام فنی و نظامی بوده و تصمیم سیاسی نبوده است. وی تأکید کرد که "ما به تصمیم آمریکا مبنی بر تغییر مأموریت اولیه احترام می‌گذاریم و دولت این کشور نیز باید به خاطر پایبندی ما به توافق اولیه منعقد شده میان دو کشور در این زمینه احترام بگذارد".

الحاق ناوچه مندز نونیئز به ناو گروه جنگی آمریکا، دستکم یک سال بود که برای بهبود قابلیت همکاری و آموزش مشترک برنامه ریزی شده و قرار بود تا ۳۱ اکتبر (آبان ماه) ادامه یابد و ناوچه اسپانیایی پس از گذر از مدیترانه، دریای سرخ، اقیانوس هند، دریای چین و اقیانوس آرام، از بندر سن دیگو در کالیفرنیا حرکت کرده و به اسپانیا بازگردد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی در بارسا ماندنی شد

سرمربی بارسلونا با وجود اعلام جدایی در پایان فصل، تصمیم گرفته است که در این تیم بماند و فصل آینده نیز هدایت آبی‌واناری‌ها را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش مشرق، تکلیف نیمکت بارسلونا برای فصل آینده مشخص شد.

پس از اینکه ژاوی هرناندز، ژانویه گذشته اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۲۴ از بارسلونا جدا می‌شود، گمانه‌زنی‌ها درباره سرمربی جدید این تیم بالا گرفت. ژاوی در حالی خبر جدایی‌اش را اعلام کرد که تا پایان فصل ۲۰۲۵ با بارسا قرارداد داشت.

با این حال نتایج قابل قبول بارسا در چند ماه اخیر سبب شده بود که مدیران بارسا با وجود انتخاب گزینه‌های مختلف، خواهان ماندن ژاوی در بارسا شوند.

سرانجام پس از جلسه‌ای که امشب بین ژاوی و لاپورتا مدیر تیم بارسا برگزار شد، او تصمیم گرفت که در بارسلونا بماند و قرارداد فعلی خود را که هنوز یک سال از آن باقی مانده است، به پایان برساند.

Cope گزارش می دهد که لاپورتا ممکن است روز پنجشنبه برای تایید این خبر یک اعلامیه رسمی صادر کند.

دیگر خبرها

  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد