Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، اهتمام و تلاش فرانسه برای حفظ برجام را حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگذاشتن همه مسیرها برای حفظ برجام است.
رئیس جمهوری با اشاره به سفر نماینده ویژه رئیس جمهوری فرانسه به کشورمان، اظهار داشت: طرفین ایرانی و اروپایی برجام باید تلاش کنند تا گام های متوازنی در راستای حفظ این توافق برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحانی تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا را در بقاء برجام مشکل آفرین است و افزود: افرادی در آمریکا هستند که نمی‌خواهند تلاشها برای حفظ برجام موفق باشد که نمونه آن تصمیم اخیر کنگره آمریکا در دزدی بیش از یک و نیم میلیارد دلار پول ملت ایران است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه علی رغم مشکلات و کارشکنی ها معتقدیم طرفین باید از فرصت باقیمانده به خوبی استفاده و بهره برداری کرده و کارشناسان دوطرف با خلاقیت خود راهکارهای مناسبی را برای حفظ و ادامه برجام پیدا کنند، گفت: اروپا باید تلاشهای خود را در راستای تامین منافع مشروع ایران و ایجاد آتش بس در این جنگ اقتصادی آمریکا تسریع کنند.
روحانی تبادل از طریق اینستکس همزمان با ورود پول فروش نفت از این طریق را در راستای استمرار تلاش‌ها برای حفظ برجام مهم دانست و خاطرنشان کرد: گذشت زمان و از دست رفتن فرصت ها ایران را مجبور به اجرای گام سوم خود خواهد کرد.
رئیس جمهوری لغو تحریم های آمریکا را راهکاری دیگر برای استمرار تلاش ها برای حفظ و ادامه برجام و بازگشت شرایط به گذشته دانست و گفت: به هیچ عنوان راهکارهای چند ماهه برای توقف فعالیت های ایران قابل قبول نیست.
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به ضرورت تلاش طرفین برای کاهش تنش‌ها و حفظ برجام، گفت: متاسفانه همواره افراطیونی هستند که از تلاش کشورها برای رسیدن به صلح ممانعت می کنند و اعلام آمریکا مبنی بر سخت تر کردن تحریم ها علیه ایران در این راستا است.
رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه اروپا اقدامات خود را برای فعال شدن عملی اینستکس تسریع کرده است، به بیانیه مشترک سه کشور اروپایی در رابطه با تامین منافع ایران در برجام اشاره کرد و افزود: تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا فعالیت تجاری بسیاری از کشورها با ایران را دچار مشکل کرده است.
مکرون تاکید کرد: فرانسه اهتمام ویژه ای نسبت به حل وفصل مسائل و مشکلات و حفظ برجام دارد و این نیاز به تلاش همه طرف ها دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام جمهوری اسلامی ایران فرانسه إيران ایالات متحده آمریکا ایران روحاني آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد

خبرگزاری علم و فناوری آنا، تلاش برای وادار کردن بایت دنس مالک چینی تیک تاک، به فروش اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی توسط کنگره ایالات متحده ادامه دارد. مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان این اقدام را در یک بسته قانونی ۹۵ میلیارد دلاری گنجانده است.

لایحه جدید به بایت دنس یک سال فرصت می‌دهد تا این برنامه را بفروشد و حمایت ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی سنای ایالات متحده را به دست آورد، که حمایت او شانس تبدیل شدن به قانون را به شدت افزایش می‌دهد.

لایحه قبلی که ماه گذشته توسط مجلس تصویب شد با حمایت قوی دو حزبی به بایت دنس تنها شش ماه اجازه فروش می‌داد. بسیاری از قانونگذاران و رئیس جمهور جو بایدن می‌گویند که تیک‌تاک خطرات امنیت ملی را به همراه دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی خود را به اشتراک بگذارد، در حالی که تیک‌تام اصرار دارد که هرگز داده‌های ایالات متحده را به اشتراک نگذاشته است و هرگز این کار را نخواهد کرد.

 کانتول در بیانیه‌ای گفت: من بسیار خوشحالم که رئیس‌جمهور و رهبران مجلس توصیه من برای تمدید دوره واگذاری بایت دنس از شش ماه به یک سال را در نظر گرفتند.

تمدید دوره واگذاری برای اطمینان از وجود زمان کافی برای خریدار جدید برای انجام معامله ضروری است.

سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت: «مایه تاسف است که مجلس نمایندگان از پوشش کمک‌های مهم خارجی و بشردوستانه برای اجرای این لایحه استفاده می‌کند».

این شرکت گفت که محدودیت‌های اعمال شده بر روی این اپلیکیشن، حق آزادی بیان کاربران را که توسط متمم اول قانون اساسی ایالات متحده محافظت می‌شود، نقض می‌کند و بر ۷ میلیون کسب‌وکار آمریکایی که به گفته او از این برنامه استفاده می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

کانتول در مصاحبه‌ای با رویترز  گفت: می‌خواهد قانونی برای رفع نگرانی‌های گسترده در مورد برنامه‌های خارجی که در دادگاه مطرح می‌شوند، بررسی کند و افزود که ما می‌خواهیم قوی‌ترین ابزاری باشد که می‌توانیم به دست آوریم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران