Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:49:31 GMT

مردم از رودخانه های البرز فاصله بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۸۷۸

مردم از رودخانه های البرز فاصله بگیرند

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ نفر در رودخانه‌ها و کانال‌های پرآب استان البرز غرق شده اند که ۲۰ نفر آنان جان خود را از دست دادند.

جسد آخرین قربانی این رودخانه‌ها عصر دیروز توسط مردم در محدوده پورکان رودخانه کرج شناسایی شد که آتش نشانان شهرداری کرج این جسد مرد حدود ۳۵ ساله را از آب گرفتند و تحویل مراجع ذیصلاح دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش‌های فراوان سال زراعی جاری موجب افزایش سطح آب رودخانه‌های استان البرز شده که دستگاه‌های مسئول برای پیشگیری از تکرار حوادث به برنامه‌های هشداری مانند اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، نصب بنر و تابلو در حاشیه رودخانه‌ها روی آورده اند.

همچنین تیم‌های پیشگیری و غواص در برخی محدوده‌های این رودخانه‌ها مستقر شده اند.

رودخانه‌های کرج، شاهرود، کردان، برغان و کانال آب فردیس بیشترین حوادث غرق شدگی را در سال جاری داشتند.

همچنین ۲ سد کرج و طالقان نیز از بسترهای خطرساز برای افراد ناآشنا به فنون شنا است.

عباسعلی کیخا مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین حوادث مرگبار در روزهای تعطیل و اوخر هفته در رودخانه‌های استان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس از گردشگران و مردم درخواست می‌شود هشدارها را در این زمینه جدی بگیرند و در صورت نظاره رودخانه‌ها، فاصله مناسب را رعایت کنند.

کیخا افزود: رودخانه‌های کرج و شاهرود طالقان بیشترین حجم آب را دارند که انتظار می‌رود مردم به این مکان‌ها نزدیک نشوند.

وی بیان داشت: قدرت و سرعت آب در رودخانه‌های البرز به حدی است که برای امداد و نجات و یافتن اجساد قربانیان باید زمان زیادی صرف شود.

مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز همچنین از گردشگران و خانواده‌ها خواست تا در محدوده رودخانه‌های پرآب استان توقف نکنند و مراقب فرزندان خردسال خود باشند.

۷۴۱۰/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شالیکاران گیلانی لایروبی انهار را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صالح محمدی گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب، لایروبی انهار ورودی به شالیزار‌ها و حذف علف‌های هرز در مزارع اهمیت ویژه‌ای دارد.  وی با اشاره به شرایط سخت کم آبی در۲ سال گذشته از شالیکاران خواست: در سال زراعی جدید نیز شخم اولیه و لایروبی انهار ورودی به شالیزار‌ها را در دستور کار قرار دهند. رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری شالیکاران از آب‌های سطحی و نزولات جوی برای شخم اولیه زمین‌های کشاورزی بیان کرد: شخم اولیه به افزایش بهره وری بیشتر آب در شالیزار‌ها هنگام کشت و کار کمک می‌کند. صالح محمدی افزود: کشاورزان به تقویم زراعی توجه کنند مزارع خود را هر چه زودتر آماده کشت کنند. وی از شالیکاران خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌های فنی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود
  • مسئولان قم، از نگاه جزیره‌ای فاصله بگیرند
  • قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در البرز راه اندازی می‌شود
  • استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد
  • ثبت اسکان بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • این خودروها امسال باید معاینه فنی بگیرند
  • شالیکاران گیلانی لایروبی انهار را جدی بگیرند
  • بیشترین حوادث ترافیکی در ۳۰ کیلومتری شهرها است