Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: در صورت خطای محاسباتی دشمنان، راهبرد دفاعی ما به راهبرد تهاجمی تغییر وضعیت داده و همه ظرفیت‌های ما سراسرتهاجمی می‌شوند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بازدید و ارزیابی میزان آمادگی‌های دفاعی نیرو‌های مستقر در جزایر سه‌گانه و منطقه دریایی نازعات در خلیج فارس، با تاکید بر اشراف اطلاعاتی و آمادگی مطلوب یگان‌های دریایی سپاه در صیانت از امنیت آب‌های سرزمینی ایران اسلامی گفت: منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و جزایر و سواحل مربوط به آن نه‌تن‌ها برای ایران بلکه برای همه جهان، منطقه‌ای حساس و حیاتی بوده و جزء لاینفک اقتصاد جهانی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در عین حال این منطقه برای کشور بزرگ ایران، یک مفهوم دفاعی مطلق و کاملی دارد و ما برای دفاع از منافع حیاتی و مرز‌های آبی و هوایی خود در این منطقه و جزایر و سواحل، گسترش دفاعی قدرتمندی را از نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضا شکل دادیم و از ذخایر و ظرفیت‌های تهاجمی فوق‌العاده بالایی نیز برخوردار هستیم.

فرمانده کل سپاه حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس به بهانه حساسیت آن را موجب گسترش ناامنی و برهم خوردن ترتیبات امنیتی منطقه دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ مستقل بر تمامی پهنه منطقه شمال خلیج فارس و دریای عمان برای دفاع از تمامیت ارضی، سیادت دریایی و امنیت آسمان خود، اِشراف و تسلط دارد و ما به نیابت از ملت ایران در تمامی عرصه‌ها گسترش دفاعی داریم.

سرلشکر سلامی هدف از بازدید مناطق دریایی نازعات را ارزیابی آمادگی نیرو‌های دفاعی و ظرفیت‌های تهاجمی مستقر در مقر‌ها و قدردانی از مجاهدت‌های مخلصانه و فداکارانه فرماندهان و رزمندگان دریادل توصیف و تصریح کرد: بی شک این آمادگی‌ها و ظرفیت سازی‌های دفاعی و تهاجمی پیام‌های واضح و روشنی دارد و در مقاطعی از زمان به شکل عملی توسط دشمنان ملت ایران دریافت شده است.

فرمانده کل سپاه دستگیری تفنگداران دریایی و انهدام پهپاد‌های متجاوز دشمن را از مصادیق لمس اقتدار و اراده بزرگ فرزندان ملت ایران که برای بدخواهان میهن اسلامی اتفاق افتاده است، قلمداد و بیان داشت: سیادت و سیطره نیرو‌های رزمنده و مدافع حریم ایران اسلامی در دریا و در جریان کشتیرانی، جریان انرژی، جریان تجارت و تامین امنیت آن واقعیتی اثبات شده و انکارناپذیر است که منجر به احساس امنیت و آرامش دل انگیز همه مردم منطقه و قوت قلب جهان اسلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد دفاع - تهاجم و تبیین سطح و عمق ویران گری ناشی از "ضربه اول" و دشمنان در هنگام تهدید و تعرض عملی احتمالی، تأکید کرد: بسیار طبیعی است که ما در استراتژی، دفاعی عمل می‌کنیم؛ یعنی آغازگر و شروع‌کننده هیچ جنگی نیستیم، اما در تاکتیک وضعیت کاملاً معکوس است و در صورتی که خطایی محاسباتی از سوی دشمنان سرزند، راهبرد دفاعی ما به راهبرد تهاجمی تغییر وضعیت داده و همه ظرفیت‌های ما سراسر تهاجمی می‌شوند.

سرلشکر سلامی با برحذر داشتن اتاق‌های فکر و جنگ جبهه دشمن از طراحی هرگونه ماجراجویی و شیطنت ضد ملت ایران و تأکید بر آمادگی‌های خدشه‌ناپذیر آحاد نیرو‌های مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع همه جانبه و پیروزمندانه از امنیت و منافع ملی کشور، گفت: ارتقای قابلیت‌ها برای تغییر سریع از استراتژی دفاعی به استراتژی تهاجمی با فراهم‌سازی همه پیش فرض‌ها و الزامات آن واقعیتی است که طراحی و در صورت نیاز و ضرورت گسترش نیرو‌ها را نیز بر اساس آن انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار سلامی حسین سلامی فرمانده کل سپاه جزایر سه گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری ظهر سه شنبه در نشست با اعضای شورای شهر بندرعباس، با اشاره به ایام سالروز تأسیس سپاه پاسداران اظهار داشت: وقتی اقدامات امام راحل (ره) را مرور می‌کنیم کارهایی معجزه وار را می‌بینیم به عنوان مثال تأسیس سپاه پاسداران حاکی از نگاه دوراندیشانه امام بود و امروز تأثیر این دوراندیشی را به وضوح می‌بینیم.

وی در بیان خاطره‌ای افزود: قبل از انقلاب مستشاران آمریکایی پایبند به هیچ اصولی در کشور نبودند و گاهی به حریم‌ها و حرمت‌ها تعدی می‌کردند از طرفی هم کسی جرأت نمی‌کرد با آن‌ها برخورد کند اما امروز به لطف الهی و رهبری امامین انقلاب، نظام ما به حدی از اقتدار رسیده است که اگر کسی جسارتی به منافع ایران اسلامی کند حتی اگر خارج از مرزها هم باشد تنبیه خواهد شد.

سردار سالاری با اشاره به ضرورت تأسیس تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه از ابتدای انقلاب برای خدمت‌رسانی به مردم شکل گرفت و در ۸ سال دفاع مقدس بهترین نیروهای خود را تقدیم کرد.

وی عنوان‌کرد: فلسفه وجودی سپاه پاسداران فدایی شدن برای ملت ایران، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است و به هیچ وجه این نهاد منافع خود را دنبال نمی‌کند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تاکید کرد: اقداماتی که سپاه در عرصه نظام‌های بین‌الملل انجام داده است بی‌نظیر است و با رشادت‌های حاج قاسم و رزمندگان اسلام بلای خانمان سوز داعش از سر همه ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان دفع شد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: همه حاکمان جور و ظلم از آمریکای جنایتکار تا کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر دور هم جمع شده‌اند تا جنایات انسانی علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام دهند و نه تنها از این اقدامات اعلام برائت نمی‌کنند بلکه مدام صهیونیست‌ها را به ادامه جنایات تشویق کرده و به لحاظ مالی و اقتصادی حمایت می‌کنند.

سردار سالاری اذعان کرد: متأسفانه در داخل کشور بعضی‌ها قائل بودند که ما نیاز به دو مجموعه نظامی نداریم و باید یکی نیروهای نظامی را منحل کنیم از طرفی برخی‌ها دنیا را دنیای گفتمان می‌دانستند در حالی که امروز شاهدیم هیچ چیزی را در برابر مدعیان دروغین حقوق بشر نمی‌توان با گفتمان و دیپلماسی حل کرد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را به هم ریخت چرا که تا پیش از این حتی کسی جرأت نمی‌کرد در الفاظ چیزی به آمریکا و اسرائیل بگوید اما ایران به برکت نظام ولایی خودش در مقابل چشمان دنیا اراده خود را در مقابل صهیونیست‌ها به نمایش گذاشت.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خاطرنشان‌کرد: اراده خدا این بود که کل مردم دنیا شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را ببینند.

کد خبر 6086535

دیگر خبرها

  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • دستاورد‌های سپاه نتیجه به‌کارگیری نیرو‌های جوان است
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد