Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@12:58:20 GMT

حذف یارانه‌ها آغاز شد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۹۶۵

حذف یارانه‌ها آغاز شد؟

به گزارش ایسنا، یکصد و یکمین یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما آنچه امروز برخی یارانه‌بگیران اعلام کردند از این حکایت داشت که "یارانه آنها به حساب‌شان واریز نشده است".

گرچه پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در رابطه چرایی عدم واریز یارانه برخی خانوارها تاکنون با توضیحی همراه نبوده و مسئولان هیچ پاسخی در این باره نداده‌اند اما به هر صورت می‌تواند از تکلیف دولت برای غربالگری یارانه‌بگیران نشأت گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون بودجه و آنچه در تبصره هدفمندی آمده، دولت مکلف شده برای سال جاری سه دهک بالای درآمدی را از دریافت یارانه حذف کند. آیین‌نامه این تبصره در روزهای گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید و در دستور کار قرار گرفت.

البته مشخص نیست که عدم واریز یارانه برخی گروه‌ها دقیقا به چه دلیلی بوده و ممکن است اختلال در حساب یا روند پرداخت، عامل آن باشد ولی در هر صورت شروع حذف یارانه‌بگیران بسیار محتمل خواهد بود.

در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و طی سال‌های گذشته همواره در قانون بودجه، دولت مکلف به حذف دهک‌های بالای درآمدی بوده است اما خود به صراحت اعلام کرده بود توانایی اطلاعاتی لازم را برای این موضوع ندارد و حتی در سال گذشته هیچ یارانه‌بگیری را حذف نکرده است.

این در حالی است در حدود سه سال پیش اقدام به حذف یارانه‌بگیران کرد که طی آن حدود چهار میلیون نفر را کنار گذاشت که با توجه به خطاهایی که در شناسایی وجود داشت حدود ۹۰۰ هزار نفر بار دیگر به لیست یارانه‌بگیران برگشتند.

به هر حال باید منتظر بود و دید که دولت چه برنامه‌ای را برای غربالگری یارانه‌بگیران در سال جدید در دستور کار قرار داده تا شفاف‌سازی کند.

کد خبر 448340

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بیشتر بخوانید؛ طرح کالابرگ الکترونیکی تا چه زمانی ادامه دارد؟

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کد خبر: 1227595 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد
  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • جیب بارانه بگیران پر پول شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی