Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@21:27:33 GMT

قانون ماده ۸۸ ورزش کشور را نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۹۸۲

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: قانون ماده ۸۸ با قانون اساسی مغایرت دارد و ورزش کشور را رو به نابودی می‌برد.به گزارش بلاغ،محمدرضا داورزنی ظهر امروز در مجمع سالیانه فدراسیون‌ ناشنوایان که در هتل آرمان برگزار شد، با بیان اینکه براساس قانون، فدراسیون‌ها از پرداخت مالیات عملکرد معاف هستند، اما مالیات دستمزد باید پرداخت شود، گفت: از سال گذشته وزارت ورزش و جوانان تلاش داشته تا تمام هیات‌های ورزشی استان‌های کشور که حدود یک هزار و 400 است با دریافت شناسه قابلیت رصد شدن و شفاف شدن گردش مالی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اگر مشکلات  فدراسیون‌ ناشنوایان حل نشده عذرخواهی می‌کنم، به‌نظرم مسؤولان در واقع ناشنوا هستند که هنوز در بحث سالن دچار مشکل هستید، من به شدت با ماده ۸۸ مخالف هستم، این قانون ورزش کشور را گران می‌کند و ارئه ورزش را دچار مشکل و روبه نابودی می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان بزرگ  فعالیت داشتم در کوی طلاب مشهد بازدیدی داشتم، تعداد زیادی کودک در خاک ها بازی می‌کردند، با فرماندار مشهد قول دادیم استخری بسازیم که این امر محقق شد، زمان افتتاح خانواده‌ها از خوشحال گریه می‌کردند طبیعی است هر آنچه در توانمان است بگذاریم، اما این قانون با قانون اساسی در تعارض است.

داورزنی افزود: برای فرزندان کشور باید هزینه کنیم و به بهانه کسب درآمد از مردم مجموعه‌ها را بگیریم، چند برابر باید هزینه کنیم تا امکانات اجاره داده شده را به حالت اول بازگردانیم، تعداد زیادی از اماکنی که در اختیار دولت است به قیمت کارشناسی به هیات‌ها اجاره دهیم، اما با شرایط برابر مخالف هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: هیات‌ها رقیب دولت که نیستند عین دولت هستند، کاسبی که در مزایده شرکت می‌کند مسؤولیتی در قبال اعزام و ورزش قهرمانی ندارد.

وی گفت: هیات‌ها بازوان اجرایی حاکمیت هستند و اصلا درست نیست مجبورشان کنیم با مبلغی اماکن ورزشی را اجاره بگیرند و مجبور باشند سالن را به اجاره دهند، تلاش داریم حدود۴۰۰ اماکن که را بررسی کردیم با قیمت کارشناسی شده به هیات‌ها واگذار شود.

داورزنی عنوان کرد: متاسفانه در قانونی که مصوب شده در دولت موضوع استخدام ناشنوایان در نظر گرفته نشده، از قانون استخدام تنها قهرمان المپیک یا فرزندان جانبازان معرفی کردیم به دستگاه‌ها که ۹۰درصد آنها هم نپذیرفتند. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان ادامه داد؛ نرخ ارز در حال کاهش پیدا کردن است، با وجود اینکه دست دولت بسته بوده، اما تلاش می‌کنیم هر آنچه در توان داریم بگذاریم تا عدالت نسبی برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های من ماده ۸۸است، یک سالن تخصصی در کل خراسان رضوی وجود دارد آن را پیوست کنیم، در مزایده به نمایندگان مجلس گفتم این یک ضایعه است، ابزار دست هیات‌ها را بگیریم تا از خدمات بخش خصوصی استفاده کنیم، بیشتر مدیران ما بخاطر این موضوع در سازمان بازرسی  پرونده دارند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم

پزشک عمومی گفت: الگوی مصرف قلیان اکسیژن به سمت استفاده ی نابجا رفته به عنوان سرگرمی و تا حدودی به عنوان مخدر رفته است؛ البته باید در نظر داشت اثر تخریبی و روانگردان آن مشابه و در سطح بسیاری از موادی که مرسوم است نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدتی است قلیانی به‌نام "اکسیژن" در برخی از کافه‌های لاکچری تهران از جمله در غرب و شمال تهران به جوانان به‌صورت آزادانه عرضه می‌شود. این قلیان که در تبلیغاتش، شادی‌آور بودن برای مصرف‌کننده را مطرح کرده، بر خلاف اسمش تنها از گاز اکسیژن تشکیل نشده است و می‌تواند عوارض بسیار شدید برای فرد مصرف‌کننده به‌همراه داشته باشد.


طرح مطالعاتی دستگاه "پاکدم" یا "قلیان اکسیژن" در زمان حاضر به‌صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود دو سال است که در ۱۰ استان کشور در حال اجراست. این وسیله ثبت اختراع شده است و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به‌عنوان تجهیزات پزشکی ثبت شده و در سازمان غذا و دارو استاندارد‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.


دکتر کیانوش جهاتنپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون موضوع قلیان اکسیژن اظهار داشت: در اصل چیزی که در ایران به عنوان قلیان اکسیژن شناخته می‌شود و به نوعی الگو برداری و تغییر فرم چیزی است که در کشور‌های دیگر تحت عنوان اکسیژن کلاب شناخته می‌شود؛ یک اسم شبهه ناک است. چرا که ماده مورد استفاده در این دستگاه گاز اکسیژن نیست و ماده دیگری به نام N۲O و یا نیتروز اکسید است که به‌عنوان گاز خنده نیز شناخته می‌شود.


وی افزود: این گاز کاربرد‌هایی در حوزه پزشکی و صنایع غذایی و شیمیایی داشت، پس اصل موضوع جدید نیست. اما الگوی مصرف به سمت استفاده‌ی نابجا رفته به عنوان سرگرمی و تا حدودی به عنوان مخدر رفته است؛ البته باید در نظر داشت اثر تخریبی و روانگردان آن مشابه و در سطح بسیاری از موادی که مرسوم است نیست.


وی تصریح کرد: مصرف این گاز در برخی از کشور‌ها مجاز است و در مقابل برخی از کشور‌ها مصرف آن را ممنوع کرده اند.


دکتر جهانپور در رابطه با عوارض مصرف این گاز گفت: افراد پس از مصرف این گاز ممکن است دچار کاهش فشار خون شوند و علائمی مثل سرگیجه پیدا کنند. برخورد درست اورژانسی در این لحظه مانند برخورد با بیمار دچار به کاهش فشار خون است که روی زمین دراز بکشند و پاهارا کمی بالاتر از سطح قلب قرار دهند. اگر وضعیت بیمار مطلوب نبود و بحرانی بود باید با ۱۱۵ تماس گرفته شود.


وی افزود: برخی افراد در وضعیت‌های روانی مختلف و افسردگی ممکن است تمایل داشته باشند از این ماده استفاده کنند. باید در نظر داشت مصرف مکرر از طریق کاهش ذخیره b۱۲ می‌تواند پیامد‌هایی از قبیل آسیب به سیستم عصبی مرکزی، لرزش دست و مشکلات دیگر اعصاب به وجود بیاورد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است