Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندرانی گفت: میانگین حقوق استان گلستان از میانگین حقوق قانون کار پایین‎تر است و در این شرایط کارگری که در چنین صنف و یا مزارع کشاورزی کار می‎کند تمایل دارد که از بیمه بیکاری استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی»  امروز در کارگاه آموزش مشترک کارشناسان حوزه بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل استان گلستان اظهار کرد: بحث بیمه بیکاری یک مساله جدی است و جامعه کار و تولید نیاز به یک حمایت ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد:‌ با توجه به شعار سال جز تولید و اشتغال بر اساس منویات مقام معظم رهبری وظیفه دیگری نداریم و بخش‎های تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این مسیر گام بردارد.

 

مازندرانی افزود: وظیفه سازمان‎هایی که در حوزه کار و اشتغال مسئولیت دارند امسال در این مسیر سنگین‎تر است.

 

وی یادآور شد: بیمه بیکاری برای افرادی است که به دلیل شرایط خاص اشتغال خود را از دست دادند و یا برای تغییر خط تولید برای مدتی بیکار می‌شوند در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان متذکر شد:‌در استان گلستان خدمات، کشاورزی و خدمات خرد وجود دارد و صنایع مادر در این استان وجود ندارد و بزرگترین کارگاه ما در استان کارخانه‌های صباح، پگاه و یا پیگیر است که تعداد کارگرانشان به یک هزار نفر نمی‌رسد.

 

مازندرانی افزود: میانگین حقوق استان گلستان از میانگین حقوق قانون کار پایین‎تر است و در این شرایط کارگری که در چنین صنف و یا مزارع کشاورزی کار می‎کند خود به خود تمایل پیدا می‎کند که از بیمه بیکاری استفاده کند.

 

وی با بیان اینکه انصراف بیمه بیکاری در استان ما از استان‎های دیگر کمتر است، میانگین حقوق در برخی استان‎ها بین 2 تا 2 میلیون 500 است و  انگیزه‎ای برای استفاده از بیمه بیکاری این افراد ندارد ولی در استان ما به دلیل اینکه حقوق کارگران کمتر از حقوق بیکاری است تمایل کارگران برای استفاده از بیمه بیکاری را شاهد هستیم  و این مهم یکی از معضلات استان گلستان است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان بهزیستی روزنامه شیراز مجلس دهه کرامت امام رضا ع بیانیه گام دوم انقلاب استان البرز کلیپ مازندرانی مقرری بگیران بیمه بیکاری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از کلید خوردن طرح سئوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت تخلف در تعیین نرخ حقوق کارگران خبر داد.

 علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خانه ملت با انتقاد از نحوه محاسبه افزایش حقوق کارگران برای سال 1403، عنوان کرد: چرا قانون کار که در نحوه محاسبه حقوق کارگران صراحت دارد که «مزد کارگران با توجه به نرخ تورم و تأمین یک خانواده تعیین شود»، در سال ۱۴۰۳ اجرا نشده است؟

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین باید توضیح داده شود، چرا بدون در نظر گرفتن نظرات نمایندگان کارگران، حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ محاسبه و صورت جلسه تعیین حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان آنان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: علت عدم ارائه خدمات رفاهی از جمله مسکن به کارگران موضوع فصل هشتم قانون کار چیست، در حالی که در ماده (۱۴۹) قانون کار، دولت موظف شده است از طریق وزارت مسکن و شهرسازی شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذی ربط در تامین مسکن کارگران اقدام کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: مجموع این سئوالات موجب شد تا طرح سئوال از وزیر کار کلید بخورد و این سئوال مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • کسب رتبه سوم گلستان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد
  • آیا زن باید برای کار خانه حقوق بگیرد؟
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان