Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست کمیسیون عالی مرزی ایران و پاکستان روز پنجشنبه با حضور نمایندگان کشوری و لشکری در شهر «اسلام آباد» پایتخت پاکستان برگزار و پس از مذاکرات پیرامون موضوعات دستور کار نشست، طرفین بر روی یک بیانیه مشترک توافق کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: ریاست هیات ایرانی بر عهده «عباس باقرپور اردکانی» مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه و ریاست هیئت پاکستانی نیز بر عهده «زاهد حفیظ چودری» مدیرکل منطقه ای وزارت امور خارجه این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون عالی مرزی سازوکاری برای انجام رایزنی ها میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای بحث در خصوص مسائل مرتبط با مرز با هدف افزایش هماهنگی در سطوح مختلف، است. در بیانیه مذکور افزوده شد: اولین اجلاس این کمیسیون ۲۶ تیر ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد و دومین نشست کمیسیون عالی نیز به دنبال تصمیم های اخیر سران دو کشور متعاقب سفر ابتدای سال جاری نخست وزیر پاکستان به تهران برگزار شد.

روابط برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ریشه در پیوند های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و ارتباطات قوی مردمی دارد. دو کشور بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که از آن به عنوان مرز صلح و دوستی نام برده می شود.

در خلال این نشست طرفین رایزنی های سازنده ای به منظور اجرای موثر سازوکارهای مرزی جاری در قالب چهارچوب های مرتبط از جمله موافقت نامه انتظامات مرزی ۱۳۳۸ ایران و پاکستان داشتند.

اعضای هیات دو کشور توافق کردند تا همکاریهایشان را در این زمینه ها بیش از پیش تقویت کنند.

طرفین تعهد خود را برای تسریع در گشایش گذرگاه های جدید مرزی با تفاهم مشترک مورد تاکید قرار دادند و همچنین بر ضرورت به روز رسانی نقشه های مرزی، توصیفات میله های مرزی و نقشه برداری مشترک از مرز تاکید کردند.

مقامات ایران و پاکستان همچنین تلاش هایشان را در خصوص مدیریت مرزی از طریق اقدامات مناسب از جمله احداث تاسیسات فیزیکی همانند حصارکشی مورد تاکید قرار دادند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال

به گزارش جام جم آنلاین؛ "محمد محمدی" در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود، اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی تصریح کرد: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

فرماندار شهرستان مهران نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات پرسنل آب و فاضلاب، آمادگی خود را برای همکاری و پیشبرد پروژه‌های آب و فاضلاب اعلام کرد.

"علی عباس شفیعی" افزود: مجموعه فرمانداری برای خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم شهرستان، همواره پشتیبان و همراه آبفای استان است تا بتوانند خدمات خود را با سرعت و کیفیت بهتر به مردم ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور
  • برگزاری نشست نمایندگان دادستان‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر