Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@16:05:14 GMT

هیأتی از حماس احتمالا هفته آینده به تهران می‌آید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۳۱۸۴

به گزارش فارس، وبگاه خبری «عربی ۲۱» پنجشنبه (۲۷ تیر) مدعی شد که تهران هفته آینده میزبان هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواهد بود.

این وبگاه به نقل از منبعی در حماس که نخواست نامش فاش شود، نوشت که «صالح العاروری»، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس به همراه «موسی ابومرزوق» و «حسام بدران» از اعضای این دفتر و «ماهر صلاح»، مسئول امور خارجه این جنبش و برخی دیگر هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ادعای منبع، این سفر بنا به دعوت رسمی ایران خواهد بود و رهبران حماس دیدارهای مهمی در راستای تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

هم‌اکنون هیأتی از حماس در روسیه به سر می‌برد و دیدارهایی با مقامات روس طی چند روز گذشته داشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «خلیل الحیه» نایب رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی که از سوی آسوشیتدپرس نقل شد اعلام کرد: ما چند مرتبه توافق‌هایی را برای توقف جنگ و آتش‌بس به مدت ۵ سال یا بیش‌تر ارایه کرده‌ایم.

الحیه گفت: حماس تشکیل کشور فلسطین با حاکمیت کامل در مرزهای ۱۹۶۷ را خواهد پذیرفت و اگر این موضوع رخ بدهد، شاخه نظامی این جنبش منحل خواهد شد. سوابق مبارزه علیه اشغالگران نشان داده که این مبارزان هنگام استعفا و دستیابی به حقوق و کشورشان به احزاب سیاسی مبدل خواهند شد.

وی افزود: جنبش حماس در موضوع شمار اسیران فلسطینی که در جریان مبادله احتمالی اسیران آزاد خواهند شد، نرمش نشان داده و کوتاه آمده است. حماس از خواسته‌های خود در خصوص برقراری آتش‌بس دایم و عقب‌نشینی کامل نیروهای اسراییلی پا پس نخواهد کشید.

الحیه ادامه داد: زمانی که اطمینان نداریم جنگ پایان خواهد یافت چرا باید اسیران را تحویل بدهیم؟ ما هرگونه حضور بیگانگان در دریا یا خاک غزه را رد می‌کنیم و با هر نیروی نظامی اسراییلی یا غیر اسراییلی به عنوان نیروی اشغالگر برخورد می‌کنیم.

نایب رییس جنبش حماس در نوار غزه افزود: تلاش‌های اسراییل برای نابودی حماس در نهایت در ممانعت از خیزش مسلحانه پیشروی فلسطینیان ناکام خواهد بود.

وی افزود: حماس خواهان تداوم نقش قطر به عنوان میانجیگر است. هیچ اقدامی برای انتقال دایم دفتر سیاسی جنبش حماس وجود ندارد.

کد خبر 6088466

دیگر خبرها

  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • ببینید | احتمالا ظرف ۱۵ روز آینده ابلاغ می‌شود
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد