Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:34:43 GMT

هیچ مددجویی نباید در صف انتظار قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۳۲۰۶

هیچ مددجویی نباید در صف انتظار قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه اجلاس مدیران استانی و شهرستانی این نهاد اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعم از منابع دولتی، امدادی و تسهیلات کم بهره قرض الحسنه بانکی جهت امر مهم توانمند سازی قریب به ۴۰ هزار خانوار تحت حمایت بصورت بلاعوض پیش بینی شده است.

وی افزود: از منابع مورد اشاره ۴۵ درصد آن در بخش‌های معیشتی، فرهنگی، سلامت، مسکن، کمک به امر ازدواج جوانان، بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار، ایتام، دانش آموزان و دانشجویان و ۵۵ درصد دیگر بصورت معوض در راستای ایجاد فراهم کردن زمینه کار و کسب خانوارها و همچنین کارگشایی پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر کمک به حل مشکلات مددجویان نیازمند را رسالت‌های اصلی کمیته امداد عنوان کرد و خطاب به مدیران ستادی و شهرستانی تاکید کرد: در سال ۹۸ تحت هیچ شرایطی نباید صف انتظار و یا افراد پشت نوبتی در حوزه‌های دریافت جهیزیه و کمک به ازدواج، ودیعه مسکن و تسهیلات کار گشایی وجود داشته باشند.

لطفی با بیان اینکه هیچ مددجویی نباید ناامید از کمیته امداد برگردد خاطر نشان کرد: مشکلات همه مددجویان مراجعه کننده به دفاتر امداد باید به دقت و صعه صدر بررسی گردد و برای رفع آن مشکل در چهارچوب مقررات امدادی چاره اندیشی شود تا با دست پر برگردند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به سه اقدام برجسته استانی مربوط به فعالیت‌های امدادی کمک به مددجویان در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: اولین اقدام مهم و برجسته استانی تکمیل و واگذاری هزار واحد مسکن روستایی و شهری است که از سال گذ شته با مشارکت سپاه و استانداری شروع و حداکثر تا بهمن ماه سال جاری واگذار خواهد شد.

وی افزود: برای این تعداد مسکن ۵۰ میلیارد تومان خارج از بودجه سالانه هزینه شده است.

لطفی ایجاد اشتغال در جهت توانمند سازی مددجویان را دومین اتفاق برجسته سال ۹۸ در استان عنوان کرد و گفت: امسال برای ۵۰۰۰ نفر از افراد تحت حمایت از طریق کاریابی، راه اندازی مشاغل خانگی و همچنین راهبر شغلی، شغل ایجاد می‌شود که ۵۰ درصد آن از رهگذر راهبر شغلی انجام خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به سومین برنامه مهم این نهاد در سال جاری گفت: زمینه اعزام بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر مددجو زیارت اولی به مشهد مقدس و عتبات عالیات فراهم شده است که با همت خیران و مردم نیکوکار استان به خوبی انجام خواهد شد.

کد خبر 4670181

منبع: مهر

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در ماه مبارک رمضان سال‌جاری، کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشوری در جذب حامی را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، امیر حسن‌زاده‌ کیخا اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال‌جاری، با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان مجموعه امداد، استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشوری در جذب حامی را کسب کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: در ماه مبارک رمضان سال‌جاری، پنج هزار و ۵۷۷ حامی جذب شدند که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد و اتفاق جالب این است که تعداد بسیار زیادی از این حامیان، بومی استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی با قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان و فرمانداران شهرستان‌های سطح استان به دلیل همکاری با مجموعه اکرام ایتام و محسنین، ادامه داد: در این ماه نیز بیش از ۱۹ هزار کودک یتیم در سطح استان، صاحب حامی شدند.

کیخا بیان کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار و ۱۵۶ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که بیشترین آمار در کشور نیز مربوط به سیستان و بلوچستان است، علاوه بر آن، ۲۴ هزار کودک نیز تحت عنوان «محسنین» از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته، عمده حامیان ایتام استان، غیربومی و خارج استانی بودند، اما با اقدامات صورت گرفته، امروز درصد حامیان بومی افزایش پیدا کرده است و این نشان از اعتماد مردم خیراندیش استان به مجموعه کمیته امداد دارد.

کد خبر 746558

دیگر خبرها

  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد