Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:20:53 GMT

فاوای کلانشهرها از راهکارهای خود می گویند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۳۲۱۴

فاوای کلانشهرها از راهکارهای خود می گویند

سعید حیدری مدیر عامل فاوای شهرداری شیراز در این نشست گفت: دغدغه ها در کلان شهرها متفاوت است.
وی ادامه داد: حفظ باغات و نگه داری بافت فرهنگی مهمترین دغدغه شهرداری شیراز است که نیازمند ارائه راه حال از طرف استارتاپ ها است.

نیاز به ارتباط بیشتر با مردم داریم

همچنین محمود دهقان مدیر عامل فاوای شهرداری کرج با اشاره به اقدامات اثرگذار این شهرداری، اظهار کرد: دیتاهای ثبتی بسیاری برای سهولت کار در شهرداری داریم که در اختیار مدیریت ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از نرم افزار مدیریتی داشبورد استفاده کردیم.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه کرج، استعلام الکترونیک از اداره اسناد نیز از دیگر اقدامات فاوای شهرداری است.

دهقان عنوان کرد: در مدیریت پسماند شهری و تفکیک زباله ها همچنین جمع آوری و ارسال مواد قابل بازیافت، مشکل اصلی این استان است که استارتاپ ها می توانند با ایده های خود به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: همچنین سامانه سرویس مدارس و مدیریت گره های ترافیکی نیز نیاز به ایده های جدید دارد.

دهقان با اشاره به مهمترین حوزه که نیاز به فناوری دارد، اظهار کرد: در بسیاری از تحقیقات و مسائل نیاز به ارتباط و پایش مردم است که باید دانش بنیان‌ها در این زمینه و برای کسب اعتماد مردم نسبت به شهرداری سامانه‌هایی را طراحی کنند.

وی با اشاره به سه چالش اصلی، عنوان کرد: اداره شهرها به صورت پر هزینه، نبود درآمد پایدار و ایجاد شفافیت داده‌ها و مشارکت مردم در جمع آوری آنها از چالش‌های شهرداری است.

همچنین استارتاپ ها و صاحبان ایده می توانند با ورود به آدرس اینترنتی smart.tehran.ir با فاوای شهرداری کرج ارتباط برقرار کنند.


استارتاپ ها سامانه پایدار ارائه کنند

همچنین حمیدرضا ابطحی مدیر عامل فاوای اصفهان گفت: از سال ۷۰ تا ۹۰ دوره اوج و شکوفایی شهرها است و از سال ۹۲ به بعد تا ۹۷ با رکود درآمد مواجه شدند.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ از رکود خارج شده است اما درآمد کافی ندارد بنابراین سامانه‌ها و سیستم‌ها در شهر هوشمند باید خودکفا باشد و نباید پشتیبانی دریافت شود.

ابطحی ادامه داد: نیاز است بیزینس مدل به نحوی ارائه شود که سامانه‌ها خود را اداره کنند و شهرداری نقش تسهیلگر و حمایت گر داشته باشند و نیاز نباشد هر ماه پولی برای ادامه کار آنها پرداخت شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی الکامپ تولیدات دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد:  با توجه به اینکه سامانه ۱۳۷ به عنوان سامانه ارتباط مردمی در اختیار شهروندان قرار گرفته است، در روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۶۵۰ تماس از سوی شهروندان درخصوص آبگرفتگی معابر و جوی‌های سطح شهر در این سامانه ثبت شد.

 

از این موارد، تعداد اندکی نیز مربوط به فرونشست و فرسایش آسفالت خیابان‌ها گزارش شده بود و این آمار در حالی است که نسبت به بارندگی مشابه، کاهش چشمگیری از آبگرفتگی معابر گزارش شده است؛ لذا پس از ثبت مشکلات شهری توسط همیاران ۱۳۷، گزارش‌ها با فرآیند اختصاصی جهت پیگیری و بررسی به حوزه‌های مربوطه ارسال شد و حوزه‌های اجرایی بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده به بررسی و حل مشکلات پرداختند.

 

شایان ذکر است این آرامش و وضعیت عادی تردد شهروندان در کوتاه‌ترین زمان را مرهون تلاش و زحمات شبانه روزی عوامل خدوم خدمات شهری و کلیه همکاران در ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد هستیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی
  • تنظیم بازار اصفهان با سامانه‌های هوشمند