Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پرند رایزن اسبق ایران در روسیه: عصر پنجشنبه در میز تخصصی صادرات در میناب بیان داشت: بر اساس بازدیدی که از میناب داشتیم شهرستان میناب در زمینه تولید میگو، خرما و محصولات کشاورزی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

پرند با اشاره به اینکه تنها مشکل حوزه کشاورزی در میناب فروش و بازاریابی محصولات است افزود: در بخش صادرات تنها کاری که می‌توان کرد ایجاد یک دفتر نمایندگی درمسکو است که مشکل بازاریابی و فروش را حل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر میز روسیه تصریح کرد: سالانه واردات کشور روسیه ۲۴۰ میلیارد دلار است که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار آن وابسته به واردات میگو است.

پرند با توجه به اینکه مجوز صادرات میگو به روسیه اخذ شده است گفت: محصولات را می‌توانید به صورت عمده وارد منطقه آزاد ارمنستان کنید و در منطقه ویژه اقتصادی به فروش برسانید.

سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو گرفته شد ما توانستیم تبدیل به ۲۰۰۰ هکتار کنیم. اما اکنون بعد گذشت یکسال زمین‌ها واگذار نشده است.

ذوالقدر با بیان اینکه ۹۹ درصد اراضی شرق استان به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود افزود: وزیر جهاد صادرات را ازاد کند چرا که اصل و هدف این همایش صادرات محصولات کشاوزی شهرستان میناب است.

ایرج حیدری معاون هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: بیشتر مسائل در سطح استان حل می‌شود اما برخی از مسائل ملی است و در کمسیون‌های مجلس و وزارت جهاد کشاورزی بررسی گردد.

وی عنوان کرد: اگر به برنامه ریزی جهاد کشاورزی توجه کنیم محصول روی دست کشاورز نخواهد ماند.

حیدری با بیان اینکه ثبات در کشاورزی کمتر در قیمت ان دیده می‌شود اذعان کرد: باید برنامه مشخصی در این حوزه ترسیم شود

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: در حوزه رفع موانع تولید یک پرونده نبوده که بررسی نکنیم و سعی در بر طرف نمودن مشکل ان داشته نداشته باشیم و در کارگروه رفع موانع تولید استان قطعاً مشکلات کشاورزان را بررسی خواهیم کرد.

حیدری گفت: در خصوص سد سرنی پیگر هستیم سهم ان در کشاورزی در حوزه شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان میناب باشد.

حیدری در پایان با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی موظف است به مسائل کشاورزان بپردازد تصریح کرد: مشکلی در راستای تسهیلات به کشاورزان در استان نخواهیم داشت.

کد خبر 4670193

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی بعد از ظهر یکشنبه در نشست ترویج و توسعه گیاهان دارویی و کم‌آب‌بر اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و حفظ و توسعه مزارع دشتستان در بخش زراعی و جلوگیری از ایجاد بیکاری ناشی از بحران آب و همچنین کمک به رفع محرومیت از جامعه، آماده همکاری برای سرمایه گذاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش کشاورزی به ویژه گیاهان دارویی و کم آب هستیم.

فرماندار دشتستان گفت: آماده‌ایم که زمینه سرمایه‌گذاری این مجتمع را با هدف محرومیت زدایی و واگذاری فرصت‌های شغلی ایجاد شده به مددجویان کمیته امداد در حوزه کشاورزی فراهم آوریم.

در این نشست به پیشنهاد مدیرکل مجتمع اقتصادی کمیته امداد جنوب کشور و موافقت فرماندار دشتستان، مقرر شد کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در شهرستان راه‌اندازی شود. و این مجتمع در شهرستان در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 6084709

دیگر خبرها

  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود