Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رؤسای جمهور ایران و فرانسه در مکالمه تلفنی بر ضرورت استمرار تلاش‌ها برای حفظ و ادامه توافق برجام تاکید کردند. تاریخ انتشار: 20:18 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۳۵۷

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، اهتمام و تلاش فرانسه برای حفظ برجام را حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگذاشتن همه مسیرها برای حفظ برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به سفر نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه به کشورمان، اظهار داشت: طرفین ایرانی و اروپایی برجام باید تلاش کنند تا گام های متوازنی در راستای حفظ این توافق برداشته شود.

روحانی تشدید تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا را در بقاء برجام مشکل آفرین است و افزود: افرادی در آمریکا هستند که نمی‌خواهند تلاشها برای حفظ برجام موفق باشد که نمونه آن تصمیم اخیر کنگره آمریکا در دزدی بیش از یک و نیم میلیارد دلار پول ملت ایران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه علی رغم مشکلات و کارشکنی ها معتقدیم طرفین باید از فرصت باقیمانده به خوبی استفاده و بهره برداری کرده و کارشناسان دوطرف با خلاقیت خود راهکارهای مناسبی را برای حفظ و ادامه برجام پیدا کنند، گفت: اروپا باید تلاشهای خود را در راستای تامین منافع مشروع ایران و ایجاد آتش بس در این جنگ اقتصادی آمریکا تسریع کنند.

روحانی تبادل از طریق اینستکس همزمان با ورود پول فروش نفت از این طریق را در راستای استمرار تلاش‌ها برای حفظ برجام مهم دانست و خاطرنشان کرد: گذشت زمان و از دست رفتن فرصت ها ایران را مجبور به اجرای گام سوم خود خواهد کرد.

رئیس جمهور لغو تحریم های آمریکا را راهکاری دیگر برای استمرار تلاش ها برای حفظ و ادامه برجام و بازگشت شرایط به گذشته دانست و گفت: به هیچ عنوان راهکارهای چند ماهه برای توقف فعالیت های ایران قابل قبول نیست.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به ضرورت تلاش طرفین برای کاهش تنش‌ها و حفظ برجام، گفت: متاسفانه همواره افراطیونی هستند که از تلاش کشورها برای رسیدن به صلح ممانعت می کنند و اعلام آمریکا مبنی بر سخت تر کردن تحریم ها علیه ایران در این راستا است.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپا اقدامات خود را برای فعال شدن عملی اینستکس تسریع کرده است، به بیانیه مشترک سه کشور اروپایی در رابطه با تامین منافع ایران در برجام اشاره کرد و افزود: تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا فعالیت تجاری بسیاری از کشورها با ایران را دچار مشکل کرده است.

مکرون تاکید کرد: فرانسه اهتمام ویژه ای نسبت به حل وفصل مسائل و مشکلات و حفظ برجام دارد و این نیاز به تلاش همه طرف ها دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور فرانسه برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با موضع صریح سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین در حمایت از پاسخ موشکی - پهپادی ایران به اسراییل انتظار افکار عمومی و رسانه ها برای واکنش محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین دیگر بالا گرفت تا جایی که روزنامه هم‌میهن در خبر خود واکنش خاتمی را با سکوت احمدی‌نژاد مقایسه و در تحلیل و سرمقاله رفتار خاتمی را از منتقدان حسن روحانی اصول‌گرایانه تر و اخلاقی‌تر دانسته چرا که اصول‌گرایان منتقد روحانی بی‌توجه به رفتار ترامپ به روحانی می‌تاختند و به نوشته روزنامه حرفه‌ای اصلاح طلب خاتمی اصول‌گرایی اصیل را به نمایش گذاشته است.

بنابر گزارش عصرایران، امروز اما خبر آمده که محمود احمدی‌نژاد گفته «هر کشوری به سایر کشورها غیر قانونی حمله کند باید پاسخ آن را دریافت کند و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.»

هر چند در نگاه اول سخن او در حمایت است اما جمله او در ادبیات اصول‌گرایی و در قالب شعار «اسراییل باید محو شود» نمی‌گنجد زیرا از واژه «کشور» استفاده کرده و قضیه را به حملات دو کشور تقلیل داده در حالی که همه به یاد دارند در موضع رییس جمهور چگونه از محو اسراییل سخن می‌گفت و چه دردسرهای زیادی برای ایران ایجاد کرده بود و حالا پیرانه سر دیپلمات شده است. آنجا که باید دیپمات می‌بود و جز به منافع ملی نمی‌اندیشید غره به درآمد سرشار نفتی در مجامع جهانی شعار می‌داد و هولوکاست را انکار می‌کرد و موجب حساسیت غرب به فعالیت های هسته ای شد و حالا که ملاحظات قبلی فروکاسته دیپلمات شده است!

در سخنان احمدی‌نژاد -و دست‌کم در جملاتی که انتشار یافته ستایش سپاه- هم دیده نمی‌شود و کم مانده مثل آقای کامرون -وزیر خارجه بریتانیا- بگوید «دفاع حق هر کشور است ولی ایران قدری زیاده‌روی کرده است.»

البته مشخص نیست که احمدی نژاد حسب عادت و و بی‌توجه به نکته ایدیولوژیک اصول‌گرایی از لفظ «کشور» استفاده کرده یا به عمد خواسته لحن او سرد و غیر رسمی و از موضع اپوزسیون باشد.

ناگفته نماند ناظران مستقل مانند مقامات ارشد جمهوری اسلامی و رسانه‌های رسمی حساسیت خاصی به این موضوع و کلمه «کشور» ندارند کما این‌که از ایده «دو کشوری یا دو دولتی در این سرزمین» آشکارا حمایت می‌کنند اما چون احمدی‌نژاد تحت تاثیر افرادی چون محمد علی رامین و نادر طالب زاده لحن دیگری داشت و هزینه تراشید این موضوع جلب توجه می‌کند خاصه به این خاطر که کیهان و برخی رسانه‌های اصول‌گرا ذره‌بین برداشته‌اند تا علیه هر که ذره‌ای تشکیک کرد و ادبیات آنان را تکرار نکرد - ولو از شناخته‌شده‌ترین و دل‌سوزترین فعالان سیاسی و مدنی باشند - موضع بگیرند و به روی خود نمی‌آورند برکشیده خودشان چه می‌گوید. هر چند بعید نیست این فقره را هم گردن خاتمی و روحانی بیندازند!

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896328

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  •  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم