Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@06:29:18 GMT

ورود بیش از ۳۰ هزار ایرانی به سرزمین وحی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۳۶۵۶

ورود بیش از ۳۰ هزار ایرانی به سرزمین وحی

خبرگزاری میزان- حدود ۳۰۰۰۰ زائر ایرانی و دست اندکاران حج ۹۸ وارد عربستان شدند. تاریخ انتشار: 21:28 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۳۶۴

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، طبق تازه ترین آمار، تعداد زائران ایرانی و عوامل ورودی به عربستان 30886 نفر اعلام شد.

برپایه این گزارش، تاکنون 23325 نفر با 96 پرواز به فرودگاه مدینه و 7561 نفر با 30 پرواز به فرودگاه جده منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش حاکیست، 64800 ویزا نیزتا امروز برای زائران و عوامل حج دریافت شده است و این روند به صورت عادی ادامه دارد.

امشب همچنین 9078 زائر ایرانی در قالب 64 کاروان مهمان شهر پیامبر هستند که در 19 هتل این شهراسکان یافته اند.

امروز1591 زائر در قالب 11 کاروان وارد مدینه شدند و 1930 زائر درقالب 13 کاروان نیز پس از اقامت پنج روزه در این شهر و زیارت بارگاه رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه بقیع (علیهم السلام) ازآن خارج گردیدند و پس از محرم شدن در مسجد شجره برای انجام اعمال عمره تمتع به مکه مکرمه مشرف شدند.

تعداد زائران حاضر در مکه مکرمه نیز تا پایان امشب 18906 نفر در قالب 131 کاروان اعلام شده است که 7232 نفر از جده و 11674 نفر از مدینه وارد این شهرمقدس شده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج عربستان مدینه حجاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع

محمدحسین آجیلیان رئیس ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور  با بیان اینکه در مراسم حج امسال بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع  توسط ناوگان هوایی کشور جابه جا خواهند شد، گفت : زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: در عملیات حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات در حالی انجام‌ می‌شود که ۵۸ هزار و ۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد.

آجیلیان با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، اظهار کرد: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام‌خمینی (ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود.

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر ماه خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام‌خمینی (ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهار محال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع
  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • اعزام زائران عمره از هفتم اردیبهشت
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره