Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت کشتی توقیف‌شده در خلیج فارس توسط ایران، متعلق به انگلیس نیست.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی دولت انگلیس روز پنج‌شنبه برخی از گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه کشتی توقیف‌شده در خلیج فارس انگلیسی است را رد تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی دولت انگلیس در این مورد گفت: «در حال حاضر ما از وجود هرگونه منافع انگلیسی در این کشتی، بی‌اطلاع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز اعلام کرد یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق روز یکشنبه در نزدیکی جزیره «لارک» توقیف شده است. بر اساس بیانیه سپاه، این اقدام در چارچوب مأموریت مقابله با قاچاقچیان سوخت صورت گرفته و روند قضایی در ارتباط با کشتی و خدمه آن آغاز شده است.   بیشتر بخوانید: سپاه نفتکش قاچاقچی در تنگه هرمز را توقیف کرد +متن کامل اطلاعیه سپاه
ساعتی پس از این بیانیه، برخی از منابع ادعا کردند که این کشتی تحت پرچم انگلیسی فعالیت می‌کرده و توقیف آن نیز به تلافی حمله کماندو‌های انگلیسی به یک نفتکش حامل نفت ایران در نزدیکی «جبل طارق» صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توقیف کشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انگلیس توقیف نفتکش ایرانی توقیف کشتی حامل نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغانستانی به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

 این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغانستانی هم در صورتی که واجد شرایط برنامه جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند