Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی، روز پنج شنبه در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی و شهرستان فراهان اظهار کرد: در سال جاری که به نام رونق تولید است، باید تلاش کنیم از کارآفرینان و طرح های آنها در بخش تولید حمایت کنیم تا فضای اقتصادی بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در طی چند سال اخیر فضای کسب و کار به علت بوروکراسی های اداری چند رتبه نزول پیدا کرده و امیدواریم با تشکیل این کارگروه ها شرایط برای تولید کننده تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه خوبی در خصوص تعاونی ها و پذیره نویسی در کشور نداریم. در حال حاضر با بانک ها در خصوص تسهیلات با مشکل مواجه ایم زیرا اعطای تسهیلات با نرخ بالا و شرایط اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

وی اظهار کرد: در خصوص پرداخت وام اشتغال پایدار روستایی که مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار است هنوز ۲۴۵ میلیون دلار یعنی قسط چهارم آن پرداخت نشده است. متاسفانه مجموع پرداختی در سامانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی که باید از ۵۰ درصد رقم آورده بانک ها و ۵۰ درصد آورده صندوق باشد، تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر نیست.

حسینی گفت: در مورد اشتغال تبصره ۱۸ دو بحث از قبیل آورده بانک ها یا آورده صندوق توسعه ملی از محل ماده ۵۲ قانون تنظیم با آورده دولت مطرح است، بر اساس نامه رییس جمهور به مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به عنوان سهم آورده دولت اختصاص داده شده، دویست میلیون دلار این رقم به ریال تبدیل شده است درصدی که سهم دولت است به تمامی بانک های مورد نظر پرداخت شده، اما قرار دادهای ماده ۵۲ با این شرایط جدید توسط صندوق توسعه ملی با بانک های عامل در حال انعقاد بوده و هنوز عملیاتی نشده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز در صدد انجام کاری برای مردم هستیم باید هزینه های ثابت سرمایه گذاری کاهش پیدا کند. امروز برای عبور از شرایط سخت و بهبود وضعیت کشور باید فضای کسب و کار بهتری با راه اندازی کارگاه های خرد و متوسط ایجاد کنیم.

کد خبر 4670217

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حسینی نمایندگان مجلس مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، افزود: کارهای فرهنگی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد در خصوص ازدواج و فرزندآوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت خیریه‌های استانی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است، ابراز کرد: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیل‌گر فعالیت تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند.

این مسؤول ادامه داد: به منظور پیشگیری از سقط جنین در استان، کارگروهی تشکیل شد که برنامه‌های آن به صورت جدی در کنار اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) پیگیری شده و این کارگروه با اقدامات سلبی و به صورت جدی با همه مراکز و افرادی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌کند.

رفیعی تاکید کرد: مقامات قضائی استان نیز پشتیبانی لازم را دارند که امیدواریم با مجموعه این اقدامات، توقف شیب نزولی جمعیت و افزایش نرخ باروری و جایگزینی جمعیت را در استان شاهد باشیم.

وی به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری و شکل‌گیری گفتمانی در این خصوص، تأثیر مثبتی در جامعه بر جای گذاشت، هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد ولادت‌ها در استان در سال ۹۷ حدود ۸ درصد و در سال ۹۸ حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته کاهش یافت، خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ به بعد شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد که نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است که باید اهتمام بیشتری در این خصوص از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

رفیعی تاکید کرد: نرخ جایگزینی جمعیت در استان در سال ۱۴۰۰ به یک درصد رسید و این سال با ۱۵ هزار و ۲ مورد ولادت، کم‌ترین کاهش این واقعه و در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ مورد ولادت با کاهش ۵.۵ درصد ثبت شد.

وی یادآور شد: طی سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۹۲۳ مورد واقعه ولادت گزارش شد که کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و در این میان شیب نزولی ولادت در استان طبق بررسی آمار سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۲ متوقف شده که این موضوع امیدوارکننده است.

کد خبر 6086518

دیگر خبرها

  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد