Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنی موردانت، وزیر دفاع بریتانیا، نسبت به حفاظت از محموله‌های این کشور در تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد.

اخبار سیاسی_ موردانت همچنین گفته که برای کاهش تهدیدات در امنیت منطقه به همکاری نزدیک با شرکا و متحدان کشورش ادامه می‌دهد.

این ابراز نگرانی پس از آن است که بریتانیا به بهانه تحریم سوریه از سوی اتحادیه اروپا، یک نفتکش ایرانی به دستور آمریکا در جبل الطارق را توقیف کرد؛ اقدامی که با واکنش صریح مقامات ایرانی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات نظامی ایران، مکرر تاکید کرده اند که این دزدی دریایی انگلیسی ها، بی‌پاسخ و مجازات نخواهد ماند؛ تاکیدی که با اضطراب و نگرانی مدام انگلیسی ها همراه شد.

چند روزی است که انگلیسی ها از نگرانی درباره امنیت کشتی های خود در خلیج فارس و تنگه هرمز گفته و  ناوشکن اچ-ام-اس دانکن را به منطقه اعزام کردند.

امروز نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد یک "شناور خارجی" را که حامل یک میلیون لیتر "سوخت قاچاق" بوده است، در جنوب جزیره لارک، در تنگه هرمز توقیف کرده است.

این خبر کافی بود تا بار دیگر انگلیسی ها نگران شوند؛ سخنگوی دولت بریتانیا اعلام کرد که این کشور در پی دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه است.

به گزارش رویترز، یکی از سخنگویان دولت بریتانیا روز پنج‌شنبه گفت: «پیرو گزارش‌ها درباره نفتکش توقیف‌شده در خلیج فارس به دنبال اطلاعات بیشتر هستیم. همچنان اکیدا از مقام‌های ایران خواستار تنش‌زدایی در منطقه هستیم».

پس از توقیف نفتکش ایرانی، انگلیسی ها هر لحظه منتظر انتقام‌اند؛ اتفاقی که بیش از درگیری نظامی و جنگ، بریتانیایی ها را اذیت می‌کند. هرگاه خبری درباره توقیف یا ناپدید شدن کشتی در هر جای دنیا مطرح می شود، وزارت خارجه بریتانیا بلافاصله نگران می شود و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر می رود.

جدای از نگرانی درباره هزینه های درگیری نظامی، بریتانیا در حال حاضر با بحران سیاسی مواجه است.

این کشور در مذاکرات برگزیت(خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به بن بست رسیده است و به همین دلیل، ترزا می، نخست وزیر این کشور استعفا کرده است.

در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بدون توافق با این اتحادیه، این کشور شرایط بسیاری پیچیده ای پیدا کرده و نمی تواند متحمل هزینه های اضافی شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر دفاع تنگه هرمز بریتانیا سوریه ایران بریتانیا تنگه هرمز کشتی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!

سرقت دوربین آیفون های خانه ها  شیوه جدید دزدی در مناطق شمالی تهران شده است. قیمت دوربین های آیفون خانه ها  به ۸۰۰ تا ۳ میلیون تومان رسیده است، به همین خاطر از چشم سارقان منازل دور نمانده است.

یکی از مخاطبان تصاویری از این سارقان برای ما ارسال کرده است. در این تصاویر سارقان شب گذشته به چند خانه در یک محله دستبرد زدند و دستگیر هم نشدند. سارقان حرفه ای تر شدند با خودروهای بدون پلاک دست به دزدی می زنند که شناسایی آنها سخت شود.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • (ویدئو) بازداشت اولین سارقی که با پابند الکترونیکی دزدی می کرد!
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد