Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش تنها مجری انتخابات است و احراز صلاحیت افراد در اختیار سایر نهادهاست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون والیبال در جمع خبرنگاران در خصوص بی‌ثباتی لیگ برتر والیبال و شرایط نامساعد تیم والیبال خراسان رضوی گفت: لیگ برتر حوزه‌ای حرفه‌ای است و در بخش حرفه‌ای ورزش شرایط اقتصادی و نرخ ارز اهمیت بالایی دارد، در حال حاضر که اقتصاد کشور از شرایط خوبی برخوردار نیست، سبب می‌شود تا بنگاه‌های اقتصادی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در ورزش نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خراسان رضوی نیز در وضعیت اقتصادی بی‌ثباتی است و هر سال با نامی جدید در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند، گاهی در بین فصل نیز اسپانسرش را تغییر می‌دهد یا نامش را عوض می‌کند، این عوامل به درون استان مربوط می‌شود که برای اسپانسر خود و کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند ثباتی به‌وجود آورد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی می‌تواند از میان بنگاه‌های اقتصادی که در درون استان وجود دارد، در لیگ برتر استفاده کند، خاطرنشان کرد: همان طور که کاله و مهرام در لیگ حضور دارند، برخی تولیدکننده‌ها برای برندسازی محصول خود در لیگ برتر حضور پیدا می‌کنند، در این استان نیز ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید با کمک متقابل در این عرصه ورود پیدا کنند.

داورزنی در خصوص انتخابات فدراسیون کشتی و حضور علیرضا دبیر پس از رد صلاحیت وی در مجمع این فدراسیون، عنوان کرد: من نمی‌توانم در این خصوص نظری دهم چراکه وزارت ورزش تنها مجری انتخابات است و احراز صلاحیت افراد در اختیار سایر نهاد‌ها است و ما در وزارت نقشی نداریم، طبیعی است که علیرضا دبیر بر اساس تاییدیه دستگاه‌های امنیتی در مجمع حضور یافته و رأی آورده است.

هرگونه اظهار نظر در خصوص برکناری آقایان فتحی و خطیر برعهده مسؤولان باشگاه استقلال است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان درباره محرومیت استقلال و برکناری اعضای هیأت مدیره این باشگاه بیان کرد: در این خصوص نیز مجمع اعضای هیأت مدیره باشگاه تصمیم‌گیری می‌کنند، وزارت ورزش مسئولیت پیگیری این کار را دارد، اما هرگونه اظهار نظری در خصوص برکناری آقایان فتحی و خطیر برعهده مسؤولان باشگاه استقلال است.

وی با تاکید بر اینکه انسجام و همدلی در خانواده والیبال خراسان رضوی باید تقویت شود، یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان در این خصوص کمک می‌کند، اما بیشتر از هر چیزی نیاز است خانواده والیبال استان انسجام بهتری پیدا کند.

داورزنی افزود: از استاندار و سایر بخش‌های خراسان رضوی انتظار می‌رود که علاوه بر حفظ فوتبال برای والیبال، بسکتبال و هندبال خراسان رضوی که جزو رشته‌های پرطرفدار این استان هستند، تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای شادی پریدر و برنامه بی نتیجه ای که او برای ورود به انتخابات فدراسیون شطرنج داشت، مجدد منجر به عیان شدن چالش «سرپرست»ها در ورزش و به ویژه در رابطه با انتخابات فدراسیون ها شد.

البته وزیر ورزش با تاکید خود در حکم صادره برای سرپرست ها، سعی در برطرف شدن این چالش ها داشته است اما اقدام اخیر سرپرست فدراسیون شطرنج که پیش از این توسط سرپرست فدراسیون دوومیدانی هم انجام شده بود، حکایت از سفت و محکم نبودن این تاکید دارد که ادامه آن می تواند چالش امروز سرپرست‌ها را عمیق تر و تبعات آن را گسترده تر کند.

تاکیدی خلاف اساسنامه و آیین نامه

«سرپرست» ها مدیران مقطعی برای فدراسیون ها هستند که عملکرد و تصمیم گیری آنها به نوعی تعیین کننده خط مشی انتخابات فدراسیون ها و چگونگی پیگیری مسیر آنها تا رسیدن به نتیجه است. کمااینکه در سال های اخیر و در بسیاری موارد ورود همین افراد به انتخابات، چالش ها و حواشی زیادی را پیرامون انتخابات شان ایجاد کرد که حتی منجر به جابه جایی زمان آن هم شد.

به همین دلیل بود که کیومرث هاشمی وزیر ورزش اقدام به ممانعت از حضور سرپرست فدراسیون ها به انتخابات‌شان کرد. اینگونه که او در بخشی از حکم صادره برای سرپرست فدراسیون ها ضمن مهم شماردن اصل بی طرفی و عدالت محوری، تاکید ویژه بر «عدم حضور در فرآیند انتخابات به عنوان داوطلب» دارد.

آنچه مسلم است وزیر ورزش با هدف برگزاری سالم تر انتخابات فدراسیون ها و برگزاری آنها بدون هیچ «سو و جهتی»، به سرپرست ها برای کاندیدا نشدن توصیه عدم ورود می کند و آن را در احکام صادره برای آنها هم قید می کند. این در حالی است که در اساسنامه فدراسیون ها و آیین نامه هایی که برای برگزاری انتخابات تدوین شده است، اشاره ای به کاندیدا شدن سرپرست ها نشده و در واقع منعی برای آنها در این مورد نیامده است.

بنابراین طبق اساسنامه و آیین نامه، سرپرست ها می توانند بدون نیاز به استعفا متقاضی ریاست فدراسیون مطبوع خود شوند و در واقع منعی برای کاندیدا شدن آنها وجود ندارد.

اساسنامه و آیین نامه انتخاباتی منعی برای حضور سرپرست ها در انتخابات فدارسیون ها ندارد اما وزیر ورزش آنها را به عدم کاندیدا شدن توصیه می کند

توصیه وزیر؛ اصلی که نادیده گرفته می شود

با این حال بسیاری از سرپرست ها به احترام وزیر و حکمی که از او دریافت کرده اند، همین تاکید را سرلوحه کارشان قرار داده اند و در رابطه با انتخابات فدراسیون، صرفا مدیریت برگزاری آن را دنبال کردند اما در این میان بودند افرادی که خلاف آن عمل کردند مانند مهدی مبینی؛ او ۷ آذر سال گذشته به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی منصوب شد اما ۲۶ اسفند سال گذشته به قصد نام نویسی به عنوان کاندیدای ریاست این فدراسیون استعفا داد.

شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج هم همین برنامه را در سر داشت و حتی برای اجرای آن تا یک بخشی از راه را هم رفت اما در نهایت از تصمیم خود بازگشت. پریدر که ۲۷ آذر سال گذشته به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج منصوب شد، سه شنبه گذشته (۲۸ فروردین) با اتکا به حمایت اعضای مجمع انتخاباتی و به قصد ورود به انتخابات، تصمیم به استعفا گرفت و حتی آن را به وزیر ورزش هم اعلام کرد اما او بعد از نشستی که یک روز بعد با کیومرث هاشمی داشت، از این تصمیم بازگشت و استعفای خود را پس گرفت.

لزوم رعایت اخلاق مداری

درست است که اساسنامه فدراسیون ها و آیین نامه های انتخاباتی، سرپرست ها را در ورود به انتخابات به عنوان کاندیدا محدود نکرده اند و از طرفی قانون هم نسبت به تاکید و توصیه حتی از طرف وزیر، ارجحیت دارد اما درست و اخلاقی این است که افرادی که حکم سرپرستی خود را از وزیر ورزش دریافت می کنند نسبت به این حکم، ماموریتی که در آن عهده دار شده اند و تاکیداتش جانب اخلاق را رعایت کنند و اگر مخالفتی با آن دارند، اصلا پیشنهاد سرپرستی و حکم آن را پذیرا نباشند.

به هر حال، توصیه وزیر برای عدم ورود سرپرست ها به انتخابات در راستای تشکیل با اخلاق تر مجامع انتخاباتی است و اگر قرار باشد موازین اخلاقی پیش از آن و اینگونه زیر پا گذاشته باشد، نه تنها سنگ روی سنگ بند نمی شود بلکه موجب بروز مشکلاتی از جنس جدید خواهد شد.

کاندیدا شدن سرپرستی که حکم خود را از وزیر دریافت کرده، اخلاقی نیست

یک پیشنهاد؛ برچیده شدن بساط سرپرست ها یا سف و سخت تر کردن توصیه

به گزارش خبرنگار مهر، حضور «سرپرست» ها در راس فدراسیون ها یکی از چالش های همیشگی ورزش در سال های گذشته بوده که نه تنها مدیریت فدراسیون ها را از حالت با ثبات و قابل استناد خود خارج می کند بلکه در بسیاری موارد به واسطه ورود او به انتخابات، چالش هایی را هم پیرامون فدراسیون و رشته مربوطه ایجاد کرده و چه بسا به صورت زیرپوستی منجر به مهندسی شدن انتخابات یا کش و قوس دار شدن خارج از عرف آن شده است.

بنابراین بهتر است وزارت ورزش تصمیمی بگیرد که به واسطه آن یک بار برای همیشه مشکل سرپرست ها از ورزش ایران کنار برود و چه تصمیمی بهتر از «برگزاری به موقع انتخابات فدراسیون ها»؛ اینگونه و اگر انتخابات هر فدراسیون پیش از اتمام دوره چهار ساله رییس برگزار شود اصلا کار به انتصاب سرپرست و ممانعت تاکیدی از ورود او به انتخابات نمی رسد.

البته طبیعی است که بعضا دوره قانونی روسای فدراسیون ها تا پایان چهار سال پیش نمی رود و ممکن است مواردی مانند استعفا، فدراسیون را زودتر از موعد مقرر وارد پروسه انتخابات کند؛ پروسه ای که ناخودآگاه پای سرپرست را به فدراسیون باز می کند. اینجاست که دوباره زخم حضور یا عدم حضور سرپرست در انتخابات سرباز می کند.

پس به جاست پیچ توصیه وزیر برای عدم ورود سرپرست ها به انتخابات سفت و سخت تر بسته شود تا فکر خلاف آن هم به ذهن سرپرست ها خطور نکند چه برسد به اجرای آن؛ درست است که برنامه شادی پریدر در نطفه خفه شد و آنطور که خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده، مهدی مبینی هم با وجود استعفا و نام نویسی رسمی، در انتخابات فدراسیون دوومیدانی شرکت کند اما جنگ اول به از صلح آخر.

کد خبر 6080864 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت
  • سفر رئیس سازمان ملی مهاجرت به خراسان رضوی