Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا ادعا شده است که افراد و شرکت‌هایی که امشب تحریم شده‌اند، در زمینه خرید و تأمین «قطعات حساس» برای برنامه هسته‌ای ایران فعالیت می‌کرده‌اند.

بر این اساس، واشنگتن پنج فرد ایرانی و هفت شرکت را که دو مورد آن‌ها ایرانی هستند، در فهرست تحریم قرار داده است. چهار شرکت دیگر چینی هستند و یک شرکت باقی‌مانده نیز در بلژیک مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه ایران نباید برای افزایش توان غنی‌سازی تلاش کند، در بیانیه‌ای گفته است: «دولت ایالات متحده عمیقا از غنی‌سازی توسط رژیم ایران و دیگر رفتارهای تحریک‌آمیز آن نگران است و به هدف قرار دادن تمام کسانی که از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند، ادامه می‌دهد.»

دولت آمریکا که بیش از یک سال است به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، تاکنون ده‌ها تحریم مختلف علیه ایران اعمال کرده، اما همزمان تأکید دارد که ایران باید به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایبند بماند و از افزایش ظرفیت غنی‌سازی خودداری کند.

310311

کد خبر 1281117

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا تحریم اقتصادی ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس نفتکش ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ انگلیس بازار طلا و ارز سپاه پاسداران محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین

یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد واشنگتن با مضاعف کردن تلاش برای جلوگیری از تقویت توانمندیهای تراشه‌سازی چین، از متحدان خود می‌خواهد شرکت‌های داخلی را از خدمات رسانی به ابزارهای خاص تولید تراشه برای مشتریان چینی، منع کنند.

به گزارش ایسنا، آلن استوز، رئیس کنترل صادرات، در یک کنفرانس سالانه به خبرنگاران گفت: ما با متحدان خود کار می‌کنیم تا مشخص کنیم چه چیزی برای خدمات رسانی مهم است و چه چیزی مهم نیست. در تلاش هستیم به بخشهای کلیدی خدمات رسانی نشود و اینها بحث‌هایی است که با متحدان خود داریم.

واشنگتن درگیر یک جنگ فناوری چند ساله با پکن است و به دنبال جلوگیری از ساخت تراشه‌های پیشرفته تر چین است که می‌تواند برای تقویت ارتش این کشور استفاده شود. هنگامی که شرکت فناوری هواوی در سال ۲۰۲۳ یک گوشی هوشمند جدید فایو جی با تراشه پیشرفته هفت نانومتری ساخت چین را عرضه کرد، مقامات آمریکایی غافلگیر شدند. هواوی و شرکت تراشه‌سازی چینی SMIC، هنوز هم به تجهیزات تامین‌کنندگان خارجی از جمله شرکت آمریکایی اپلاید متریالز و شرکت هلندی ASML Holding NV برای تولید این تراشه متکی بودند. پس از پیشرفت هواوی، آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا دسترسی چین به فناوریهای پیشرفته را محدودتر کنند.

دولت بایدن در سال ۲۰۲۲، محدودیت‌های جدیدی را برای صادرات ابزارهای ساخت تراشه‌های ساخت آمریکا به کارخانه‌های تراشه‌سازی پیشرفته چینی اعلام کرد و ژاپن و هلند را که تولیدکنندگان کلیدی ابزارهای تراشه‌سازی هستند، متقاعد کرد با کنترل‌های خود، اقدام مشابهی را دنبال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، قوانین آمریکا، ادامه خدمات رسانی به ابزارهایی را که شرکت‌های چینی قبل از مقررات جدید خریداری کرده بودند برای شرکت‌های آمریکایی دشوار کرد، اما قوانین هلند و ژاپن محدودیت‌های مشابه را شامل نمی شدند. این امر مقامات آمریکا را واداشت تا متحدان خود را متقاعد کنند محدودیت‌های مشابه آمریکایی را اعمال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!