Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-19@06:47:30 GMT

ترانه علیدوستی یکی از ۳۰ زن زیبای جهان است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۴۳۲۸

ترانه علیدوستی یکی از ۳۰ زن زیبای جهان است

 رویداد۲۴  ترانه علیدوستی یکی از ۳۰ زن زیبا در جهان است. ایران در حال رشد و اعتلاست. آن وقت عربستان، امارات و بحرین مشغول ستاره‌های عریان و جنگ افروزی به جای گفتگو با آن هستند. خبر های مرتبط

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشین یداللهی یک موسیقیدان شاعر بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما‏، ماه رمضان که فرا می رسد، خاطراتی از حال و هوای متفاوت این ایام در دهه 80 در ذهن ورق می خورد.

روزهایی که عمده لحظات شیرین مردم را تماشای قصه های جذاب سریال ها از قاب تلویزیون رقم میزد. علاوه بر داستان، نحوه ساخت و بازی بازیگران هم در جذب مخاطب به سریال های رمضانی تلویزیون موثر بود اما یکی از اجزای این سریال ها که تا مدت ها بعد در خاطره ها می ماند و می توان گفت هنوز هم مانده‏، موسیقی های تیتراژ بود.

تیتراژهایی که بیشتر مخاطبان با صدای خوانندگانی همچون احسان خواجه امیری و یا مجید اخشابی به یاد دارند.

یکی از ماندگارترین تیتراژهای ماه رمضان تیتراژ سریال میوه ممنوعه ساخته حسن فتحی بود که در ماه رمضان سال 86 از شبکه دو سیما پخش شد.

خوانندگی و آهنگسازی این اثر را احسان خواجه امیری بر عهده داشت، ترانه کار را اما افشین یداللهی سروده بود. شاعری که سروده های او علاوه بر مضامین عرفانی و عاشقانه، مضامین حماسی و ارزشی هم داشت.

قطعه وطنم که با صدای سالار عقیلی خوانده شد، یکی از ماندگارترین ترانه های افشین یداللهی است.
علیرضا قربانی هم جز خوانندگانی است که چندین بار ترانه های مرحوم یداللهی را خوانده است.

در کنار هنرمندان پیشکسوت، میتوان وحید تاج و یا امین بانی را به عنوان خوانندگان جوان نام برد که ترانه یداللهی در شهرت آنان تاثیر بسزایی داشت.

رضا مهدوی کارشناس و استاد موسیقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص نقش ترانه های افشین یداللهی در غنا و ماندگاری آثار موسیقی گفت: افشین یداللهی در وهله اول نوازنده خوب ساز تنبک بود و با ریتم آشنایی داشت. از آنجایی که ارتباط مستقیم بین ریتم با فن شعری برقرار است‏ در انتخاب اوزان عروضین و اتانین موفق بود.

وی با اشاره به تاثیر شناخت موسیقیایی استاد یداللهی در کیفیت سروده های نو و یا غزل های کلاسیک ایشان‏، اظهار داشت: لازم است که هر موسیقیدان همزمان شعرخوان، شاعر و یا ترانه سرای خوبی باشد و همچنین لازم است که هر شاعر آشنایی کامل با موسیقی داشته باشد. از این رو استاد یداللهی جز پدیده هایی بود که جایگاه خود را پیدا کرد و در فضای ترانه سرایی کشور بسیار موثر ظاهر شد.

مهدوی ارتباط نزدیک مرحوم یداللهی با فضای موسیقی و همچنین ارتباط خوب موسیقیدان ها با او را یکی از علل ماندگاری آثاری دانست که شعر آن آثار به قلم دکتر یداللهی سروده شده بود.

به گفته این استاد موسیقی‏، ترانه های زنده یاد افشین یداللهی بیان گر درونیات او بر اساس واقعیت های اجتماع بود و دغدغه مسائل مردم را داشت.

مهدوی مطرح کرد: مرحوم یداللهی حس تعلق بسیار به وطنش ایران داشت و سعی میکرد چالش ها را در شعرش بیان کند. زنده یاد دکتر یداللهی جایگاه ویژه ای را برای ترانه بعد از انقلاب به وجود آورد و الگوسازی ایشان برای نسل جوان به قدری بود که هنوز هم حضور او را در کنار خودمان حس و گمان می کنیم که او همچنان زنده است.

گفتنی است دکتر افشین یداللهی در بیست و ششمین روز از اسفند ماه سال 95 بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تقلید رضا شفیعی جم از ترانه و مدل اجرای بهنام بانی
  • نگاه زیبای یکی از بزرگان جهان مسیحیت به امام علی (ع) + فیلم
  • ساحل زیبای چانف در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • گل زیبای لورنتزو پلگرینی به ساسولو (آاس رم 1-0 ساسولو)
  • افشین یداللهی یک موسیقیدان شاعر بود
  • سنت زیبای خانه تکانی در آسارا
  • شرط جالب بازگشت ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا به سینما (فیلم)
  • بنر جدید؛ استفاده از شعر ترانه‌سرای لس‌آنجلسی برای ماه رمضان | تصویر
  • ببینید | کار زیبای مردم اهواز برای ماه مبارک رمضان
  • (ویدئو) پخش ترانه‌ای از استاد بنان در آغاز کنسرت خواننده مشهور انگلیسی