Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس، «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه به آمریکا توصیه کرد که از برداشتن گام‌هایی که به روابط دوجانبه بین آنکارا و واشنگتن صدمه می‌زند، اجتناب کند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه پنجشنبه شب به نقل از آکار نوشت که «اقدام آمریکا در اخراج ترکیه از پروژه تولید اف ۳۵ بر پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه به بخش جنوبی آن تاثیر منفی خواهد گذاشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع ترکیه این اقدام آمریکا را یکجانبه و غیرعادلانه خواند و گفت که این تصمیم آمریکا فاقد توجیه است.

وزارت دفاع آمریکا دیروز (چهارشنبه) رسما اعلام کرد که ترکیه را از پروژه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ کنار گذاشته است.

پنتاگون گفت که این تصمیم را بعد از آن گرفته است که ترکیه از روسیه سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ خریده و آن را در خاک خود مستقر کرده است.

وزیر دفاع ترکیه در مورد عملیات برون‌مرزی این کشور علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق نیز گفت که ارتش ترکیه ضربات مهلکی به این گروهک در کوه‌های قندیل، پایگاه اصلی پ.ک.ک وارد کرده است.

تنش آنکارا و واشنگتن بر سر پروژه پرهزینه تولید جنگنده‌های مدرن اف ۳۵ بعد از آن آغاز شد که آمریکا اعلام کرد ترکیه نمی‌توان همزمان از این جنگنده‌ها و اس ۴۰۰ استفاده کند  و باید بین این دو، یکی را انتخاب کند؛ چرا که بر اساس ادعای مقامات آمریکایی استفاده همزمان از اف ۳۵ در این کشور می‌تواند اسرار و تکنولوژی جدید این جنگنده های آمریکا را افشا کند.

سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ روسیه جزو یکی از بهترین سامانه‌های دفاعی در دنیا است. این سامانه روسی این قابلیت را دارد که در آن واحد، ۷۲ هدف را رهگیری و در ارتفاعی بین ۱۰ متر تا ۲۷ کیلومتر منهدم کند.

این سامانه دفاعی به راه‌اندازی و شلیک سریع معروف است؛ به گونه‌ای که راه‌اندازی آن ۵ دقیقه و شلیک آن ۱۰ ثانیه زمان می‌برد. افزون بر این، رادارهای آن تا ۷۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به پایگاه هوایی نواتیم

یک مقام ارشد آمریکایی فاش کرد در جریان عملیات کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اراضی اشغالی، پنج موشک به مهمترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی «نواتیم» اصابت کرده است.

به گزارش مشرق، این مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت در جریان حملات شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه سپاه پنج موشک بالستیک به پایگاه هوایی «نواتیم» در النقب اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰ آسیب رساند.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که این پایگاه هوایی توسط موشک‌های ایران آسیب دیده است.

وی مدعی شد: «ما با موفقیت پهپادها و موشک‌های بالستیک را رهگیری کردیم و از میان صدها موشک، تنها چند موشک وارد خاک اسرائیل شد و آسیب جزئی به ساختار پایگاه نواتیم وارد کرد.»

هاگاری گفت ایران روز شنبه با شلیک ۳۵۰ موشک از انواع مختلف حریم هوایی کشورهای منطقه را بست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله‌ای تلافی‌جویانه، چندین نقطه از جمله پایگاه هوایی نواتیم رژیم صهیونیستی را که در حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق نقش داشت، با ۱۵ موشک آماج حملات کوبنده خود قرار داد.

پایگاه نواتیم در اصل پارکینگ جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی اف ۳۵ در اراضی اشغالی است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از معامله با ایالات متحده آنها را در اختیار گرفته است؛ علاوه بر این جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای سوخت‌رسان و ماشین‌آلات شناسایی-تشخیص الکترونیکی و همچنین هواپیماهای به اصطلاح اسرائیلی ایر فورس وان در آن مستقر هستند. پایگاه نواتیم همچنین دارای فرودگاهی با سه باند است و اخیرا برای استفاده جنگنده اف ۳۵ مدرن شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • مقام آمریکایی: پنج موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • وزیر دفاع آمریکا: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به پایگاه هوایی نواتیم
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • اخراج سانتوس: مربی قهرمان اروپا در ترکیه دوام نیاورد
  • اخراج سانتوس: دشمن رونالدو در ترکیه هم دوام نیاورد
  • وزیر دفاع آمریکا: به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم!