Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا بامداد جمعه در پیامی توئیتری نوشت: سفر ظریف وزیر خارجه ایران به ونزوئلا فرایاد می آورد که فعالیت های بی ثبات کننده ایران به فراتر از خاورمیانه گسترده می شود. حزب الله (لبنان) هنوز در نیمکره غربی فعال است و نفوذ مخرب ایران تهدیدی علیه امنیت و دمکراسی در منطقه ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنس همچنین افزود: تلاش ظریف وزیر خارجه ایران برای تقویت مادورو دیکتاتور ونزوئلا شکست خواهد خورد. آمریکا در حمایت از ونزوئلای آزاد و علیه دشمنان دمکراسی پابرجا می ماند. مادورو باید برود.

این اظهارات پنس در حالی مطرح می شود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست عالی رتبه شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک رفت و به رغم محدودیت های اعمال شده علیه او توسط آمریکا، در مصاحبه های متعددی با رسانه های این کشور، از اهداف واقعی واشنگتن پرده برداشت.

ظریف در گفت وگوهای رسانه ای خود که به دلیل خبرسازی و گستردگی بازتاب آن در رسانه های مختلف جهان واکنش مقامهای کاخ سفید را نیز در پی داشت، درباره تروریسم اقتصادی آمریکا، نفتکش حامل نفت ایران که در جبل الطارق توقیف شده، احتمال مذاکره با آمریکا، توانایی های موشکی، احتمال جنگ و وقوع درگیری در خلیج فارس، حفظ برجام و گامهای دیگر جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرایی نشدن تعهدات اروپایی ها به روشنگری پرداخت.

ظریف قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای امورخارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقاتهای دوجانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستورکار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. وزیر امور خارجه پس از ونزوئلا به منظور دیدارهای دوجانبه به دو کشور نیکاراگوا و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می‌کند.

معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی مدعی فعالیت بی ثبات کننده ایران در نیمکره (قاره آمریکا) است که کشورش با تحریمهای ظالمانه و حمایت از کودتای نظامی در ونزوئلا باعث بحران اقتصادی گسترده و عمیق در این کشور شده است.

خوان گوایدو رئیس مجلس ملی و سرکرده مخالفت دولت در ونزوئلا پس از مراسم تحلیف نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور وی را غاصب خوانده و خود را رئیس دولت موقت اعلام کرد.

آمریکا بلافاصله پس از اعلام گوایدو، او را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کرده و تلاش آشکار خود برای براندازی دولت مادورو را شدت بخشید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا

دولت ایالات‌متحده آمریکا از بازگشت تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا اعلام کرد به‌دلیل پایبندنبودن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، به تعهدهایش در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری، مجوز کاهش تحریم‌ها علیه صنعت نفت این کشور را که روز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌) منقضی شد، تمدید نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش از پایان مهلت این مجوز اعلام کرد که مجوزی را که به شرکت‌ها ۴۵ روز فرصت می‌دهد تجارت و معامله‌های خود را در بخش نفت و گاز این کشور متوقف کنند، جایگزین کرده است.

واشینگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود تحریم‌های انرژی را بازمی‌گرداند، مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند. پس از توافق انتخاباتی مورد حمایت آمریکا بین دولت و مخالفان ونزوئلا، بخشی از تحریم‌های آمریکا از اکتبر پارسال لغو شده بود.

تحریم‌های گسترده علیه صنعت نفت ونزوئلا نخستین بار ازسوی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ پس از پیروزی دوباره مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعمال شد؛ انتخاباتی که ایالات‌متحده و دیگر دولت‌های غربی نتیجه آن را نپذیرفتند.

مقام‌های بلندپایه آمریکا اعلام کردند با اینکه مادورو به بعضی از تعهدهای مربوط به توافق پارسال پایبند بوده، اما نتوانسته است به دیگر تعهدهای خود عمل کند، مادورو متعهد شده بود اجازه دهد نامزد موردنظر مخالفان برای رقابت با او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ ژوئیه (یکشنبه، هفتم مرداد) شرکت کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: درنتیجه واشینگتن قصد دارد مجوز عمومی ۶ماهه کنونی را بدون تمدید منقضی کند.

بااین‌حال خورخه رودریگز، رئیس مجلس ونزوئلا، با بیان اینکه کاراکاس به شروط اعلام‌شده در سال گذشته میلادی متعهد بوده است، در یک نشست خبری کنفرانس خبری گفته بود: بازگرداندن تحریم‌ها اقدامی آسیب‌زننده علیه ونزوئلا است.

دیگر خبرها

  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • حمایت آمریکا از اسرائیل عامل اصلی نسل‌کشی فلسطینیان است
  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد