Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@21:29:07 GMT

مقابله با فشارخون و سرطان با پیاز

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۴۵۴۱

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد پیاز منافع زیادی برای بدن دارد و استفاده از آن در رژیم غذایی ضروری است. ناطقان: گنجاندن یک پیاز در رژیم غذایی روزانه می‌تواند مشکلات و بیماری‌ها را درمان کرده و سرطان را از شما دور کند. برخی از خواص پیاز به شرح زیر هستند:

مقابله با فشارخون و سرطان با پیاز

- پیاز ضد انعقاد خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



- پیاز ضدسرطان است.

- پیاز خون ساز است.

- پیاز استخوان ساز است.

- پیاز ضد درد است.

- پیاز ضد فشارخون است.

دانشمندان با انجام مطالعات و آزمایشاتی بر روی داوطلبان دریافتند آن دسته از افرادی که پیاز در برنامه غذایی شأن وجود دارد سریع‌تر وزن کم کرده و چربی انباشته شده کمتری در بدن شأن وجود دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فشارخون ، پیاز ، سرطان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فشارخون پیاز سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

دانشمندان نزدیک به ۵۰۰ ژن را شناسایی کرده‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر انتخاب‌های غذایی ما دارند. این بررسی در مقیاس بزرگ در زمینه رژیم غذایی و ژنتیک نشان دهنده پیشرفت قابل‌توجهی به سمت ایجاد راهبرد‌های تغذیه شخصی، با هدف افزایش سلامت و کاهش بیماری، بر اساس ساختار ژنتیکی فرد است.

به گزارش ایسنا، تحقیق کنونی حاصل تحقیقات دکتر جوآن کول در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو آمریکاست، وی می‌گوید: برخی از ژن‌هایی که شناسایی کردیم از جمله آن‌هایی به طعم، بو و بافت مربوط می‌شوند به مسیر‌های حسی مرتبط هستند همچنین ممکن است پاسخ پاداش را در مغز افزایش دهند.

این یافته‌ها می‌تواند کلید درک ترجیحات غذایی فردی در سطح ژنتیکی باشد و به‌طور بالقوه دانشمندان را قادر سازد تا «پروفایل‌های ژنتیکی حسی» را ابداع کنند که می‌تواند توصیه‌های غذایی شخصی‌شده را ارائه کند.

نقش مهم عوامل محیطی مانند پیشینه فرهنگی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی همچنین دسترسی به انواع مختلف غذا در شکل دادن به عادات غذایی ما مدت‌هاست که مشخص شده است، با این حال وی تأکید کرد: از آنجایی که ژنتیک نقش بسیار کمتری در تأثیرگذاری بر دریافت رژیم غذایی نسبت به همه عوامل محیطی داشته است، ما باید اطلاعات صد‌ها هزار نفر را مطالعه تا تأثیرات ژنتیکی را در میان عوامل محیطی شناسایی کنیم و اطلاعات لازم برای انجام این کار تا همین اواخر در دسترس نبود.

یک مانع بزرگ در تشخیص ژن‌های مرتبط با رژیم غذایی، شبکه پیچیده‌ای از پیوند‌های متقابل بین عادات غذایی و سایر عناصر، ازجمله عوامل بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی است. برای غلبه بر این چالش، روش‌های محاسباتی برای تفکیک تأثیرات ژنتیکی مستقیم بر رژیم غذایی از تأثیرات غیرمستقیم مانند ژنی که بر دیابت تأثیر می‌گذارد، استفاده کرد تا فرد را وادار کند، مصرف قند خود را محدود کند.

این تجزیه و تحلیل تقریبا ۳۰۰ ژن را تشخیص داد که مستقیماً بر مصرف غذا‌های خاص تأثیر می‌گذارند و نزدیک به ۲۰۰ ژن مرتبط با الگو‌های غذایی کلی مانند مصرف ماهی یا میوه را شناسایی کرد.

کول در نظر دارد تا در ژن‌های مرتبط با رژیم غذایی که به تازگی شناسایی شده‌اند بیشتر کاوش کند تا درک بهتری از عملکرد آن‌ها به دست آورد و ژن‌های بیشتری را کشف کند که مستقیماً بر انتخاب‌های غذایی تأثیر می‌گذارند.

همانطور که این مطالعه نشان داد، ژن‌های خاص مرتبط با طعم، بو و درک بافت می‌توانند بر ترجیحات غذایی و انتخاب‌های غذایی تأثیر بگذارند. برخی از انواع ژنتیکی ازجمله نحوه ذخیره چربی یا پردازش قند‌ها نیز بر پاسخ‌های متابولیک ما به غذا تأثیر می‌گذارند که در ایجاد شرایطی مانند چاقی یا دیابت نقش دارند.

احساسات، خلق وخوی و استرس می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی بر انتخاب‌های غذایی ما تأثیر بگذارند. برخی از افراد ممکن است در مواقع استرس به غذا‌ها با دسترسی راحت روی آورند یا به دلیل افسردگی یا اضطراب به عادات غذایی ناسالم تن بدهند.

درک عوامل مختلف می‌تواند به ایجاد مداخلات هدفمندتر برای بهبود عادات غذایی در سطح فردی و جمعیتی کمک کند.

دیگر خبرها

  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟
  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • قیمت میوه های نوبرانه اعلام شد
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • اساتید دانشگاههای جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟