Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران بامداد جمعه در پیام توئیتری کنایه آمیز به کاخ سفید یادآوری کرد که تنگه هرمز در کجای جهان قرار دارد و مرزهای ایران و آمریکا کجاست.

ظریف ساعتی پس از ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد ایران توسط نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز، نقشه جهان را در پیامی توئیتری منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این پیام با عنوان «یادآوری» مرزهای ایران و آمریکا و محل قرارگیری تنگه هرمز را برجسته کرد.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز که به ناو آمریکایی نزدیک شده و آن را تهدید کرده است، مورد هدف قرار داده اند.

دونالد ترامپ روز پنج شنبه که در آئین تعویض پرچم روز نبرد نرماندی سخن می‌گفت ادعا کرد این پهپاد ایرانی به حدود ۹۰۰ متری ناو آمریکایی یو.اس.اس.باکسر نزدیک شده بوده و هشدارها را نادیده گرفته است.

وی این اقدام را تازه‌ترین اقدام تحریک آمیز و خصومت ورزی ایران علیه کشتیرانی نامید و افزود کشورهای دیگر در اطراف این آبها باید مراقب باشند.

ترامپ شلیک به پهپاد ایرانی را اقدامی تدافعی دانست اما اشاره‌ای نکرد که چگونه این پهپاد مورد هدف قرار گرفته است.

برخی مقامات دفاعی آمریکا به رسانه‌های این کشور گفته اند که با جنگ افزارهای الکترونیکی به این پهپاد شلیک شده است.

هنوز مقامات جمهوری اسلامی ایران صحت این ادعا را تأیید نکرده اند اما محمدجوادظریف که در نیویورک به سر می‌برد، بارها نسبت به حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس هشدار داده و این سوال مطرح است که چرا باید نیروهای یک کشور خارجی با بیش از ۶ هزار مایل فاصله در این منطقه حضور داشته باشند.

ظریف همواره نسبت به بروز درگیریهای تصادفی در این منطقه و در شرایط خاص کنونی هشدار داده و گفته است اگر چه ترامپ خواستار جنگ نیست اما در اطراف او کسانی هستند که تشنه جنگ با ایرانند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به نخستین نشست شورای حکام، خواستار توسعه دانش و فناوری، ارتقای آگاهی، حمایت مالی و علمی، ظرفیت‌سازی و بسیج منابع در سطوح ملی و بین‌المللی شد.

متن پیام به شرح زیر است:

امنیت غذایی به عنوان یکی از مهمترین مقوله‌های متأثر از حکمرانی منابع طبیعی و مدیریت منابع آب و خاک مطرح است و مدیریت سازگار و تاب‌آوری جوامع محلی، محور مدیریت حوزه‌های آبخیز با رویکرد جامع‌نگری و مشارکت مؤثر تمام دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان برای دستیابی به امنیت پایدار غذایی به شمار می‌رود.

در این راستا حمایت، آموزش و توانمندسازی دست‌اندرکاران به ویژه زنان و جوانان در جمعیت‌های روستایی و عشایری، انجام تحقیقات و توسعه و پایش شبکه‌های دانش و اطلاعات، توجه به دانش بومی و تجارب بین‌المللی و پشتیبانی از مجموعه‌های دانش‌بنیان نقش اساسی دارد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در پیام خود با اشاره به اینکه در «اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» بر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید شده، ادامه داد: در این مسیر تلاش شده در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای کشور، ملاحظات مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع آب، خاک و اکوسیستم‌ها مد نظر قرار گیرد.

«ایران» در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد و این طرح زیربنایی را با مشارکت مسؤولان جوامع محلی، بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با محوریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دنبال می‌کند.

نیکبخت در این پیام، حمایت همه‌جانبه این مجموعه را به نمایندگی از «ایران» از توافقنامه تأسیس مرکز بین‌المللی مدیریت جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک اعلام و ابراز امیدواری کرده در چارچوب همکاری‌های سازمان ملل متحد، «ایران» و سایر نهادهای بین‌المللی، نقش مؤثری در حوزه‌های آموزش، علوم و فرهنگ مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و حفاظت از تنوع زیستی ایفا شود.‌

کد خبر 6088526

دیگر خبرها

  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد